Rahsia Pantang Mommy Adam




Assalamualaikum wbt,

Sempena bulan yang baik ni...dah ramai yang dok puji mommy sampai sekarang jadi kembang balik...ni nak share tip cara pantang mommy...
ni picture selepas 44 hari...amboi2 melarang benor mommy yer....
Ni picture before..semua orang cakap...besarnya....5 hari sebelum deliver..tak larat nak bawak...

Sekarang lemak mommy dah buang sebanyak 20kg.berat last mengandung 83kg...now 63kg..hah..u olls nak tak?he,he...tip nak kurus secara normal tu..memang susah mommy nak bagi..kan banyak lak rahsianya yang terbongkar erk....sebab susah nak kurus...so time nak kurus masa berpantang la kan...

Ok...pada sesiapa yang bersalin ceasar atau normal pun boleh follow....untuk pengetahuan semua mommy bersalin secara ceasar :D, yang miscarriage ke...yang misabortion ke..sila cuba....

Amalan pemakanan:

1.)Totally, I skip Ayam tak kira la panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung, selepas 30 hari baru la amik

2.) I makan ikan isi putih, boleh buat grill, steam, sup, tom yam putih , goreng minyak skit ..ala macam guna kuali non stick tu..... jangan amik ikan berbisa pulak..ikan rekemen ikan selar, ikan dori, ikan talapia, ikan tenggiri...

3.) Saya makan daging juga dgn cara sup daging dan masak lada hitam

4.) Udang dan sotong saya amik jugak sekali sepanjang pantang 40 hari untuk imune badan supaya tidak elergic.

5.) Sayur..kebiasaannya sayur yang kurang carbs berwarna hijau..semangkuk maksimum sehari.. bukan sayur yang menjalar.carrot.....saya juga amik sayur spesis berubi macam kentang dengan cara bakar...sebab ganti nasi.

6.) Air kosong, air suam, air mineral jangan lupa minum 5 gelas atau lebih sehari....

Kebiasaannya amalan makan diatas setiap menu lauk tu sekali sehari saya makan untuk tengahari, masa makan jangan lupa pulak berbekung

Menu breakfast saya adalah cereal campur jus orange atau susu dan buah-buahan, kalau tak ada amik air milo dan roti berserat, tak pun biskut jacob atau jagung dengan susu atau Jus

Malam menu saya adalah Biskut atau sup sayur.mmm..ada berani..he,he..jangan bimbang susu badan banyak....sebab setiap hari saya makan kurma

Additional makanan tambahan, selepas 2 minggu baru bersalin saya amik product nonay roguy,


Additional lagi...saya pakai bekung moden selepas 1 hari bersalin, sampai 7 hari..then move to korset May first, after 20 hari..baru la i tukar-tukar dengan premium beatiful...

Walaupun anda bersalin ceasar..saya juga amik tukang urut, pengalaman dulu anak pertama dan ke2..saya amik 3 hari..kali ni 10 hari....dalam urut ada juga bertungku..tapu bahagian perut memang tak sentuh....actually, tak ada masalah pun kalau tak urut rahim..sebab rahim kita akan mengecut kembali dalam masa 30 hari..kalau tak percaya sila pergi scan..kalau orang ceasar mmg ada appointment after sebulan...

Sebab ada nak sekak la..risau takut silap urut rahim jadi terbalik..pernah ada kes tau...

Saya juga mandi air serung sampai 30 hari, semasa dijaga bidan, totally ada air yang pelbagai daun...bila dia tak ada..i guna uncang produk TYT...

Selepas ajer 44 hari i amik mandi bunga dan urut...syokkkkk...kalau ada sesiapa berminat dengan tukang urut ni boleh saya bagi no phone..kepada sesiapa yang berada disekitar KL dan lembah klang jer...bukan apa kata tukang urut i, dulu pernah iklan ada jugak lelaki nak urut batin....hik2..

sekejap jer 40 hari...maklum ler dah lepas...so you oll sila berpantang...jangan lupa..i pun ada pantang 44 hari lagi untuk 100 hari...bukan main teruja i..dengan makanan bulan puasa ni..macam-macam...itu ler dugaan bagi orang nak pantang...pantang tengok..eke2

Happy Fasting to You Olls...

Comments

Unknown said…
teringin nak berpantang mcm akak..bila la masa akan tiba :(
Insyaallah, hari diana akan tiba...baru lagi tu...now its time to you oll get honeymoon dulu...jgn lepaskan masa ni tau..akak tak berpeluang....

Popular posts from this blog

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu