Viral Bekas Isteri Founder xxx

Bukan saya HOKEY! bila jadi isteri bukan saya kena bijak... kena terus sabar... 

Saya bila ikut perasaan.. boleh sajer saya buat seorang... tapi lama-lama saya pulak terkangkang..

Saya belajar dari kehidupan..

Saya nak pergi jauh dengan mindset champion.. cukup la sesiapa saja kenal brand saya..tak kenal saya pun tak per... guna idea saya pun boleh , reward akhirat saya sanggup... tak mau guna idea pun tak per..  guna semangat saya ni..ketika memulakan kedai cendol, mula dikenali, gambar cendol orang guna.. tapi saya tak fikir sebaliknya.. saya cuma berharap membawa manfaat.. jadi darah daging.. jangan buang masa untuk fikir sebaliknya..

Kan saya dah bagitahu, buat baik dengan ayah bukan buat kerana duit..  gamaknya, bila saya berhenti kerja kan, ayah duduk seorang dirumah yang besar tu, saya boleh ajer pergi duduk kat rumahnya..tapi sebelum saya pindah terengganu, saya siap-siap beli rumah 2 tahun , (saya ingat ketika jemput kak ngah, katanya rumah ni rumah lama, berapa ramai masuk kena reject belaka) 

Sepanjang saya duduk terengganu, setiap tahun dibulan puasa, ayah datang duduk dengan saya..dan buat baik dengan suami bukan sebab duit... awak ingat suami saya keturunan orang kaya.. mmm.. awak salah tafsir.. ketika saya jadi isteri dia rumah mak pakai pelita lagi.. 

Saya sendiri boleh bekerja makan gaji dan enjoy.. tapi saya memilih rumahtangga dan keluarga ketika karier saya di kemuncak..

Sampai sekarang, suami cerita, budak-budak suka awak ketika jadi planner sebab awak orang teknikal!

Teringat pula, cerita2 arwah mak bila marah dengan saya, selalu cakap, cuba la rajin macam yah tu belajar (kakak sulung) zaman yah tu tak dok tv,  awak tahu sedang mak saya bebel, sedang dia himpit nasi dalam besen, sedang tu juga dia tengok tv juga.. πŸ˜‚πŸ˜‚, 

Arwah mak kita pun teruja dapat tengok tv hitam putih ..

Saya terus masuk bilik.. saya ingat.. saya terus dengan angan2, lukis rumah la.. buat jadual baru terus.. janji nampak belajar πŸ™ŠπŸ˜œ

Bila dewasa, Saya cuma fikir, semoga Allah angkat martabat kita sebagai wanita..  dan boleh memberi inspirasi kepada pekerja saya,  sekurang-kurangnya.. Allah pilih kita jadi khalifah.. saya pula, sebagaimana Allah bagi rezeki kepada saya.. saya juga mahu kakak saya ada duit sendiri, dia boleh berkongsi!

Allah pilih kita, maha suci Allah bukan sia-sia.

Kata anak-anak, mommy tu sikit2 cendol champion.. 

Kata-kata arwah ayah pula.. tak per t, biar dapat sikit, lama-lama jadi bukit.. 

Buat apa2 jangan tamak.. sabar!

Trust the process...



Anak-anak, Ingat tau, ni kiosk ni totally yang che de punya... mommy cuma tolong di awal-awal berkongsi rezeki, terus jadi darah daging kak zura! boleh kita buat sedekah, walaupun dapat sikit jer... ada... nak dapat banyak...kita buat sedekah lagi....

Saya cuma berpakat, bagi modal tak seberapa... dan bagi semangat... tolong la sikit, kalau dia tak dang beli barang.....

Lokasi ni dalam Unisza, diberi nama Funky channel, gituwwww πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu