Ya Allah....Ya Rahman, Ya Rahim...

Alhamdulillah...dan terima kasih kepada yang mengingati hari bertambahnya umur saya yang ke 35 tahun.....(Dah barapa tahun saya "HIDE SETTING")

Kata seorang kawan yang mengirimkan WhatsApp...saya kira bukan yang terakhir mengingatkan saya.."Tua doh kita...dulu kita tanya umur orang....sekarang giliran kita pulok...kadang-kadang rasa takut...mati...perkara yang paling pasti...bekalan cukup dok???"

Iyer...dimana kita???

MasyaAllah..kali ini hati saya masih tidak terasa dengan petikan ayat ini...lagi ingin terasa sedih...ianya masih tidak hadir....

"Dan orang-orang yang bertaqwa kepada Tuhan mereka akan dibawa ke Syurga dengan berpasuk-pasukan, sehingga apabila mereka sampai ke Syurga yang pintu-pintunya sedia terbuka dan penjaga-penjaganya mengalu-alukan mereka dengan kata-kata:" Salam sejahtera kepada kamu, berbahagialah kamu, maka silalah masuk ke dalam Syurga ini dengan keadaan tinggal kekal di dalamnya" (mereka pun masuk) -"

Sehinggalah saya berkongsi..hati menjadi sebak....bolehkah kita berkumpul bersama-sama...dengan ahli keluarga yang kita sayangi...dengan sahabat yang sama-sama kita bercerita suka duka....

Allahuakbar...hati mula berbekas....ketika membaca tulisan roza...
"Hati mula terasa gementar membaca ayat al-A'raf 7:46, Bagaimana sekiranya di celah-celah sebilangan lelaki di atas tembok al-A'raf  itu terselik seorang wanita yang lemah lagi tidak bermaya? Allahuakbar, Allah, Ya, Allah....bagaimana jika wanita itu saya?
Tiba-tiba hati terasa sayu pilu apabila membayangkan sekiranya dari atas tembok al-A'raf itu saya memberi salam kepada penduduk syurga, antaranya beberapa orang yang sangat rapat ketika di dunia.Salah seorang yang menjawab salam itu adalah insan yang pernah dianugerahkan kepada saya.Namanya Muhamad Kamil Ibrahim.Allahuakbar.Beliau suami saya!

Dalam surah Al-Waqi'ah ayat 22-24 pula menceritakan bagaimana keadaan puak yang mendahului yang lain masuk ke syurga.Airmata tidak dapat ditahan-tahan membayangkan bagaimana perasaan hati apabila melihat ahli syurga yang menerima layanan istimewa...cemburukah saya?? apabila melihat suami dilayani oleh bidadari yang cantik jelita kejadiannya??

A022
Dan (mereka dilayani) bidadari-bidadari yang cantik parasnya,
A023
Seperti mutiara yang tersimpan dengan sebaik-baiknya.
A024
(Semuanya itu) sebagai balasan bagi (amal-amal baik) yang mereka telah kerjakan


Cukup di sini....Cukuplah saya ini sebagai asbab untuk membawa orang lain berubah menjadi lebih baik juga.....Allahurabbi....

Ya Allah, Ya Rabbi...Rahmatilah ahli keluarga kami...sahabat-sahabat kami yang saling ingat-mengingati.....yang selalu mendoakan kami tanpa kami sedari mahu pun ketika ingin dia berbuat demikian....jadikan kami juga ahli syurgaMU....


Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu