Cerita kinimu.....

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...lega rasa dihati apabila anak dara selesai mengambil peperiksaan UPSR...wah macam besar sangat agendanya...iyernya pasti untuk saya bagi meneruskan pendidikan seterusnya..dan tidak bergantung kepada diri ibunya...walaupun pemerhatian perlu diberi...

mmmm..tidak update blog tidak bermakna saya tidak berfikir untuk menulis pelbagai kegembiraan...pelbagai pengalaman baru...rindu...lagi-lagi ada rezeki yang datang hasil dari saya menulis...SUBHANALLAH.

Sungguh tak sangka saya sendiri bekerja sebagai pengurus rumahtangga selama 10 bulan....saya kira....banyak sangat perkara yang dapat saya lakukan tanpa pembantu rumah....dan dengan menjaga 2 anak kecil lelaki yang berumur setahun dan 4 tahun....tidak lupa anak dara yang berumur 12 tahun dan anak bujang berumur 14 tahun....

Rezeki saya hari ini dapat bertenang....menjaga rumahtangga , anak-anak dengan harmoni...walaupun berbagai perasaan datang apabila bergaduh dengan anak remaja....cuma redhaNya...saya mula berkata..THIS is learning process untuk anak-anak dan juga saya...kita juga suatu hari dulu suka mengelat...Astaqfirullahalazim.

Hikmat apabila saya pulang ke kampung...Kami boleh selalu bersama ayah...dan akhirnya ayah juga memahami...hakikat apabila saya berhenti kerja...sungguh...apabila melihat kesungguhan saya menjaga anak2....seronok fatih dah boleh bersuara 'nak, nak...nak' tangannya tak perlu di ajar dari 7,8 bulan dah tunjuk apa dia nak....saya kira..ayah juga menghitung harinya...dan saya cuma ingin menumpang doanya....

Seronok pula apabila berada di rumah yang kita impikan....walaupun bukan la mampu nak berdekorasi sekarang bukan kerja lagi..tapi ilham Allah bagi mesti ada...cuma sekadar berkongsi gambar 'dessert table' serendah harga dari kedai RM2..mesti percaya...

Saya guna apa yang ada...takut nak membeli...nanti pindah lagi....dan memang saya berdoa dapat berhijrah lagi.....

Allah bagi hadiah saya boleh menjahit...dan paling seronok saya dah berjaya jahit 4 helai jubah dengan sendiri...Allahuakbar (dah 2 tahun kekanda hadiahkan mesin jahit akhirnya...)

Alhamdulillah saya mampu memasak...gambar contoh dari air tangan saya sendiri tanpa bantuan suami....

Banyak sangat nak kongsi..sebagai permulaan saya nak bagitahu...ada banyak lagi nak kongsi....dengan update blog ni.... I'm your trusty person!!!

Adam pun dah boleh baca doa...doa terbaru doa ibu bapa...bila tengok video ni memang sayang nak tinggal rumah....tengok budak kecik sorang lagi..suka betul kacau benang maknya menjahit....huh...

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu