Pantang biar 100 hari

Salam, korang kalau pantang 100 hari ke?

Ayah aku pesan, nak sihat pantang la 100 hari...mmm...seyes...aku sendiri pun tak pernah pantang 100 hari..pantang 100 hari means

>>tak ley makan berminyak
>>tak ley minum ais
>>tak ley berendet ngn TUTTTTT...jangan jeling2...maklum le aku pun merenyang gak....tu la no 1

Al maklum la dah lama kawin mesti boleh control..kalau gatal jugak..mau terberanak satu lagi...

Actually, mak bidan aku cakap, dalam rumahtangga, kalau dah "bersih" tak salah pun...dah yang halal toyibah...lain la kalau tak halal pun sibuk menggatal macam tut...

So konon2 kali ni nak wat ala2 gaduh sebab nak pantang 100 hari....boleh ke?

mmm..berat badan dah 63.5kg..nampak sangat dah makin susah nak turun.....ayoik..tak per lambat turun lambat naik...cepat turun cepat naik....

Kali ni..pantang kat KL...berangan nak amik urut 44 hari...kat sini siap ada mandi bunga....nak2...at least pantang 44 hari pun ok :)





Comments

maziati said…
kak T,kalau kita raser ok jer 100 hari tu...tapi takot cik abam yg pitam menghitung hari....hehehehe :)
eke2, kak t dok bimbang yer...bimbang kita la..dok tempek ...tu jadi geram tu...
hehe...aku tak sanggup pantang 100 hari tie...tak sanggup bab makan...kekeke.....
sama la de..siap ckp ngn jack doh..44 hari..saya nak mkn ni...nak mkn semua la...

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu