Nikmat yang disyukuri

Alhamdullillah, Alhamdullillah, Alhamdullilah...

Syukur kita beri peluang untuk hidup lagi...dan diberi peluang untuk berubah dari yang jahil kepada berilmu ..Alhamdullillah

Assalamualaikum wbt

Apa khabar semua? Siapa lagi kalau tak pembaca blog saya ...kawan-kawan saya..keluarga saya...yang Allah menyayangi mereka semua..syukur kita diberi kesihatan yang baik...MasyaAllah

Wanna...Terima kasih selalu berutuskan sms..mana pergi yer si yatie ini...hehe..sedang bercinta rupanya!
Of course along yang selalu bersms tentang kuih ..eke2 dan ramai lagi sahabat yang selalu membuat panggilan untuk menumpang bahu ini... anak artis kita!
oooOOO...ada seorang lagi..jauh beribu batu...kata-katanya "Bagus la t dah berubah....," membuatkan saya tersentuh hampir menitis air mata...terima kasih kerana menyedarinya dan tidak menghinanya...selalu baca blog saya... Terima Kasih!

Life must go on...Ini adalah aturan hidup yang yatie perlu belajar...Alhamdullillah dah menghampiri 11 tahun menghiasi pelbagai ilmu rumahtangga...sebagai seorang isteri, seorang ibu..seorang pekerja juga majikan...Alhamdullillah tugas rumah saya dibantu seorang pembantu rumah dari kemboja...saya bukanlah seorang majikan di tempat kerja...hehe...InsyaAllah...diizinkan saya akan berusaha untuk membantu keluarga lagi..

Nikmat penggunaan bahan teknologi maklumat akan lebih dimanfaatkan apabila suami berangkat bertugas di pelantar minyak...facebook juga blogspot...hehe

Tak dapat yang nak dihimpunkan pelbagai cerita yang telah lepas...apabila hari minggu sibuk menghadiri rumah terbuka aidilfitri...kehadiran sahabat saya...juga suami dari sarawak...juga ahli keluarga...walaupun tidak mengadakan rumah terbuka...

Nikmatnya menjadi berganda apabila kami sekeluarga masih sempat membawa anak-anak dan saudara bercuti ke goaldcoast pantai morib..Syukur Alhamdullillah ...

Yatie ingin berkongsi nikmat yang Allah aturkan...

Syukur Alhamdullilah...dalam yatie kesibukankan bekerja dari pukul 8 pagi sehingga 5 petang...kami diberitakan ibu mertua rakan sekerja perempuan suami meninggal dunia, Innallilah.dan Alfatihah.pernah jumpa ibu  mertuanya ketika melawat kawan perempuan suami bersalin...saya kira arwah sempat menikmati kehidupan sehingga berumur 70 tahun..Alhamdullillah suami juga diberi nikmat berehat selama 5 hari di rumah..seperti biasa..InsyaAllah..makan malam saya akan dipenuhi...hehe...dengan air tangan suami...sempat ajer!

Berbalik kepada berita kematian tadi..suami mengajak saya pergi secara waktu bekerja..memandangkan saya cuma pekerja..berita kematian dari seorang kawan...saya memohon untuk pergi selepas waktu bekerja..syukur ianya diterima...

Apabila pulang saja dari bekerja..perasaan penat tak dapat saya nak ceritakan...lagilah kami tinggal di danau kota...ziarah kami memerlukan saya ke puncak alam di shah alam...keesokannya anak pula akan bersekolah...tiada perkataan tidak...disebabkan saya mencadangkan selepas waktu bekerja..saya bergerak selepas waktu maghrib bersama suami dan 3 orang anak...

Dalam perjalanan..lintasan hati berfikir...ishh..kenapa lah suami saya tak pergi melawat tadi......apa salahnya suami saya melawat seorang diri...mula saya mencari kesalahan...apabila Allah kurniakan nikmat penat...dan saya terpaksa berkejar masa lagi disebabkan anak sulung saya perlu tidur awal...kerana esok hari bersekolah...

Fikir saya boleh jadi dia agak segan bila berjalan tanpa ahli keluarga...kerana Allah kurniakan saya yang boleh menyesuaikan diri dan memulakan sebarang percakapan tanpa ada batas walaupun dia golongan mana sekalipun...dan yang penting...pasti Allah ingin membalas sesuatu perkara yang boleh jadi saya tidak tahu....MasyaAllah...yatie bersangka baik!

Alhamdullillah..semalam hari suami sebelum berangkat ke pelantar minyak...walaupun dia sudah berada di rumah selama 5 hari..malam sebelum itu..kawan-kawan sekampung dari sarawak datang...bersungguh-sunguh dia melayannya..dari menjemput datang ke rumah dari hotel...membawa ke "uptown" Danau kota..pusing jalan di bukit bintang...sehinggalah..pukul 2 pagi ada disebelah saya....MasyaAllah...

Paginya perlu bangun lagi...untuk solat subuh...membeli barang-barang dapur...selepas zohor..memenuhi jemputan rakan-rakan saya pula....dengan membawa semua barang-barangnya...untuk terus ke airport.
Sempat lagi suami memuji..kawan-kawan saya cakap nasi goreng awak sedap!
(Maaf tiada perasaan riak.its compliment to me supaya saya rasa lebih rajin memasak untuk keluarga..tujuannya..kepada sesiapa saja kenalan dan saudara...yang ingin datang ke rumah sila la datang...insyaAllah..ada rezeki untuk awak semua...tak sempat masakan kat rumah...masakan kedai pun ada...hehe...InsyaAllah)

Ketika itu lintasan hati mula berkata..saya rasa suami saya juga penat...tapi masih mampu lagi menemani saya..dia tidak pernah menghampakan saya...Lailahahillallah

What you give you get back!

P/s; terima follower baru saya yang 144 :)

Comments

pinky said…
salam...jd follower ke 145...=)
Unknown said…
Salam...sy pun jd follower yg ke 146...jemput ke blog sy jg

www.adcmama.blogspot.com
Unknown said…
Salam...saya jd follower yg ke 146

Jemput singgah ke blog saya & bg sokongan..t.ksh. : www.adcmama.blogspot.com
Unknown said…
Salam, saya dh jd follower yg ke 146.

Jemput singgah ke blog saya & tolong bagi sokongan..tq. www.adcmama.blogspot.com :-)

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu