Resipi spring roll Vietnamese


Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah saya sihat......saya juga berharap kawan-kawan yang membaca ni sihat waalfiat juga....maaf jika tidak menghubungi sahabat yang saya selalu contact....

Thanks marina...tanya kabor...rasa berdosa sungguh apabila sibuk dengan harian...dan apa-apa jer schedule...nak lagi semua ini nikmat duniawi...

Tahun ni pula tahun peperiksaan untuk abang danish...semestinya setiap ibu babapa nak tengok anak-anak berjaya...tak kisah apa bidang yang dia pilih....semestinya yang bermanfaat untuk dunia ini...

Saya juga mengambil kesempatan berdoa supaya kehidupan rakan-rakan saya dipemudahkan...selalu berdoa...selalu beristiqfar..selalu berzikir..hanya Allah saja yang boleh memberi kesedihan, kegembiraan...dan ketenangan....

Alhamdulillah...Saya juga gembira dengan kehidupan karier saya...sangat suka dengan kerjaya sekarang...paling tak sabar hari gaji.....Astaqfirullahalazim...dunia aja... :P

Alhamdulillah dikesempatan pagi ni...tuan rumah dah makan nasi goreng tomyam...tumah rumah lain ni dah dah bangun belum?...bangun-bangun amik berkat solat subuh dulu...

Ok, untuk tatapan rakan yang bertanya resipi ni....actually ini adalah pengalaman yatie makan di tempat orang dan pergi restoran yang ramai rasa nak masuk segan...resipinya sangat mudah....anda juga boleh mencuba :)

Yatie walaupun dah pernah makan banyak kali...sebenar tak percaya jugak...dengan diri sendiri...tapi dengan kemudahan internet....apa lagi google la...

tuan rumah kak gee..klik sini...thank kak gee for helping..mak2 yang muda yang tak pandai masak ni....

Make sure, perlu ada kulit spring roll dari tepung beras....jika pandai boleh buat sendiri...saya selalu di uji dengan duit...dan tahap malas...apa lagi boleh dapatkan kat TESCO...minta maaf...first time jugak jumpa di TESCO jalan masai plentong...kalau tak silap....Nikmat cuti-cuti malaysia :)

ok we go to prepare...Bahan-bahannya

1) Spring roll paper rice
2)Carrot
3)Timun
4)Taugeh (kalau suka...yatie tak suka sangat..so memang tak letak)
5)Daun Mint aka pudina
6)Daun ketumbar
7)Udang segar yang di celur
8)Crab Stick yang di celur

Kulit spring perlu diremdam air..sekejap jer...balikkan depan belakang...agak-agak dah lembut..masukan dan susun bahan-kegemaran...boleh tukar daging atau ayam yang direbus kalau suka...


Tadaaaa...inilah hasilnya...untuk sosnya saya guna...sos cili thai dan perah limau kasturi.....
InsyaAllah,semoga bermanfaat 

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu