Nikmat hijrah membawa kejayaan....

Allahuakbar..begitula...apabila kita ingin berubah..kepada yang lebih baik..pasti banyak jalan yang dan lurus akan diberikannya...MasyaAllah its so beautiful....

Apabila ditanya siapa yang saya banyak rujuk dan motivasi diri ini untuk menjadi lebih baik..dia adalah Ustaz Pahrol...

Dan saya selalu ada rakan yang baik yang selalu mengajak untuk membuat kebaikan..ingatkan saya buat kebaikan...MasyaAllah...MasyaAllah..its so beatiful....

Hari ini...Tazkirah di Menara Exxon bersama ustaz Pahrol dengan tajuk muslim professional.
jangan "jelly" Wan Na sila tonton di youtube nanti taip surau MEM..tunggu yer...lambat sikit staff upload...macam biasa la..antara kawan saya yang selalu ingatkan saya..ayu kawan instep saya...ayu kawan sekolah rendah saya...wanna kawan sekolah rendah saya......antar kami...memang mengaku yang kami ini selalu berdosa dengan Allah....

Memang best...ustaz-ustaz yang di jemput semuanya hebat-hebat....

Ingatan untuk saya supaya rajin nak pergi majlis ilmu
4 perkara sesiapa yang menghadiri tazkirah yang di kongsi oleh ustaz pahrol...
1) Ketenangan (Diberi kesenangan belum tentu ada ketenangan)
2)Kebahagiaan (soal hati apabila diberi ujian kita akan menjadi tabah)
3)Keampunan dari Allah (kita selalu menjadi orang yang berdosa dan apabila duduk saja dalam majlis ilmu akan diampunkan dosanya

4)Allah akan tingkatkan darjatnya (kedudukan didunia adalah dinilai dengan pangkat..apabila di akhirat..darjat adalah ukurannya)

InsyaAllah apabila ada link nanti saya share di sini....

dan ketika menyiapkan diri ke bulan ramadhan baru-baru ini...antaranya ustaz mesir kecek kelate...ketika mendengar ceramah sempat saya lagi berdoa supaya suami saya juga berubah menjadi lebih seperti para ilmuwan ini....sila tonton memang sangat awesome!


Berkongsi pencerahan yang ustaz pahrol kongsi..bagaimana membentuk hati yang suci...selalu la berdoa antaranya ketika kita menlihat cermin...Ya Allah jadikanlah akhlakku seindah rupa parasku...

Dan Ustaz pahrol banyak berkongsi...kisah kejayaan rasulullah...dia adalah orang yang HI-TEC...dia juga orang yang HI-TOUCH...masyaAllah...

Ditanyakan lagi berapakah umur rasulullah pergi berperang??? umurnya 55 tahun...kita 55 tahun...gout datang..kecing darah tinggi dah jadi imun...Astaqfirullahalazim...rasullullah masih lagi gagah dan sihat...  Jadi saya berpesan kepada diri ini dan rakan-rakan yang disayangi nabi muhammad SAW supaya menjaga amanah setelah diberi ingatan ilham dari ustaz pahrol....

Banyak lagi kisah rasulullah yang dikongsi...Rasulullah ketika memberi ceramah..ianya seolah membuat kita rasa rasullullah itu cuma berkongsi dengan kita saja...beliau memandang dengan kasih sayang....MasyaAllah....

Tetiba saya perasan sewaktu menunggu ustaz pahrol untuk tandatangan buku mukmin professional yang sememang saya tinggal di pejabat...mcam dah kenal lama Subhanallah...begitu ustaz pahrol..apabila dia berkata tetapi dia berusaha melakukan yang terbaik...Ya Allah rahmati ustaz pahrol...isteri..anak-anaknya sekeluarga....

Wanna darling....mine also proud with your "HIJRAH"...bersabar dalam sabar....Jangan meroyang...pesan kat saya juga...haha!
Love you so much my BFF...

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu