Cerita setahun yang takkan habis...(episod 12)

Alhamdullillah, Alhamdullillah, Alhamdullilah…

Syukur malam tadi bila bercakap bercakap dengan sahabat lama…sempat ajak dia bertahjud sama-sama….Seronok…ada geng…walaubagaimanapun….kita akan tetap bersendiri meninggalkan alam fana ini….kita tak boleh bergantung dengan sesiapa kecuali ALLAH yang maha Agung…even anak kita…suami kita…harta kita..semuanya kita akan tinggal..yang boleh kita bawa adalah amalan kita….dah terbuktikan…pernah tangok orang mati kannnn…mati tak kira masa…hari ini kita bercakap dengannya….besok Innallillah… tak perlu kita tangisi…..now bila nak nangis …menangis ler apa dengan apa yang kita telah khianati diri kita …tak perlu nak salahkan orang lain…..
Belajar la bersyukur….

Alhamdullillah…saya mendapat ruang untuk melawat makam rasullullah sangat mudah…cerita kisah makam rasullulah ni…yatie sempat bertanya dengan pengalaman ayu hanisa…suka dengan tips dia dia kata nak pergi sini lilit macam orang arab…lagi untuk perempuan ianya ada schedule…dia story…sungguh-sungguh…memang suka la….

Alhamdullilah…apa yang yatie nak buat seperti episode 11 tu yatie dapat….Allah maha memberi! Sesiapa saja……lagi la yatie juga hamba Allah yang khilaf…

So hari ni ada agenda excited….dia punya excited dari kat mekah lagi…..siap msg Prof Kamil.. so fikir nak attend ceramah prof Kamil ni….kelakar, kelakar…tetiba prof kamil tanya you kat mana sekarang….saya kat mekah…masyaAllah dia di Madinah…tak fokus betul…Mak excited!

Alhamdullilah..Allah mudahkan…niat saya saya nak ajak kawan-kawan sebilik saya jerkan disebabkan selalu baca kat blog dia boleh la makan nasi arab kak roza dengan syarat dengar tazkirah…tetiba Allah bagi ilham…boleh ke prof datang ke hotel..Ya Allah…sangat mudah berurusan dgn seorang prof ni..yer boleh….Mutawif saya Ustaz zubir juga sangat membantu, wani…Secretary terhebat yang pernah saya temui ehem2….dan saya mendapat lebih 5 kali ganda rakan sebilik saya….

Ceritanya adalah matlamatnya bagi orang yang mengenalinya…dan pernah menghadiri tazkirah Prof Kamil…dan saya rasa tak pernah jemu…..antaranya…


Actually cerita pasal prof ni yatie nak buat entry orang teranu orang hebat…..tak berjaya lagi…nak tgu yatie berjaya suatu hari nanti..sekali share...doa.....wanna yang selalu bz dengan asmt pun dah cerita pasal dirinya dan celebrity…..jika dia DR M yang tegur….

Saya pula semasa ceramah yang prof kamil adakan tu…ada jer..nama saya diulangnya…wahhhh…masyaAllah….macam dah kenal lama….antaranya kisah istiqamah…..yatie hari ni gosok gigi…angguk je la kan…..sambil senyum malu-malu kucing….semalam??? 5 tahun lepas???minggu depan???... ….kenapa nak gosok gigi? Mesti nak gigi sihat kan…MasyaAllah…. itu ler istiqamah….buat selalu..InsyaAllah

Sama juga kes tutup aurat…buat selalu….

Masa semakin suntuk kerana hari ni prof dan keluarga tak balik lagi ke rumahnya di bukit uhud…Sempat menghantar prof kamil dan keluarganya ke ruang bawah hotel….last yang dia sebut nama yatie….ketika ada seorang peminta sedekah menghampiri kami…Alhamdullillah masa tu reserve duit dalam poket …….prof cakap mintak dgn yatie ni kaya….eke2..For me I will take it as a doa!
InsyaAllah

Terima kasih prof,kak roza dan keluarga yang tak pernah mengenal erti penat melayani kami semua….semoga Allah memberkati usaha prof dan kak roza sekeluarga…..



ekeluarga…..

Comments

Wanna said…
Best... best... Semoga kita akan menjadi insan yang hebat someday...
Thanks dear for visiting me :)

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu