Restoran kopitiam kita dan Warung pak mat teh tarik madu dan sup ikan MIB

Alhamdulillah..baru-baru ni selapas berlansung majlis aqiqah fatih...suami mengajak kami bercuti di kelantan....menghabiskan baucer hotel renaissance...

Di sana...saya cuma berehat jer....anak-anak as usual terjun kolam la...ketika disana..anak buah saya yang tengah buat housemanship di hospital KB perkenalkan restoran kopitiam kita..mula-mula nak sesampainya kami di KB dia nak belanja tapi saya katakan yang malam tu kitaorang ada dinner kat Renaissance...selepas jer makan malam tu diaorang datang jugak nak visit fatih.... jadi kami menikmati kek-kek dan kuih jer kat bilik...mmm...tak lama lagi dia pula nak dapat anak....bertambah lagi la cucu saya.... :)....

Malam tu pulak...suami pulak ada program jumpa x schoolmate dia...so malam tu...saya memang tidur awal... niat yang tidak tercapai..nak pergi belah mulut anak dengan tuan guru tak tercapai....

Ok...pagi tu...kami pun menuju ke kopitiam kita....kagum, sebab pemiliknya cina tetapi mengambil makanan dari peniaga melayu yang terkenal di sekitar KB...antara yang saya ingat ...nasi berlauk air dingin....roti titab...roti titab ni abang sam pun kongsi..setiap balik rumah mentuanya di belakang hotel perdana tu...mesti diaorang datang makan sini...

MasyaAllah...yang saya tidak terkejut...tetiba ada nasi berlauk kapal terbang (MH370)...kecil jer tulisan MH370 tu....

Kopitiam ni agak femes lagi..sebab antara tetamunya ada antaranya siti nurhaliza...ada juga lisa surihani dan yusri.......mmm ramai la lagi ahli-ahli politik....

Tak lupa juga..saya jumpa warisku yang jauh tetapi rapat..aima, suami dan anaknya....baru jer sebut...sekali dia pun makan kat situ....masa cerita sebab nak share dengan "japi" kawan suami cos dia kerja CIMB...saya cakap ada juga saudara kerja kata sekitar sini..tapi tak sure..cimb ke apa...rupanya silap la pulak..CIDB...mmm..looks like i am aging!
Nanti sesiapa datang KB boleh cuba sini...harga berpatutan...

Menu popular: Roti Titab, Nasi Air Dingin, Nasi kak Wok, Nasi Tumpang dan lain-lain

Alamat: 4357-A, Taman Desa Jaya,  Jalan Pengkalan Chepa, 15400 Kota Baharu, Malaysia.

Tel: 019-9810888

Rujukan alamat dan nombor telefon: http://www.cutikelantan.com/restaurant/sarapan-pagi-popular-di-kota-bharu-kelantan-part1/

Selepas makan pagi...kami ke kembali ke hotel...aktiviti ulangan..aktiviti anak-anak mandi kolam....tapi kali ni tak sampai 1/2 jam diaorang dah balik tanya kenapa? adam potong stim sebab nak buang air besar..tersenyum saya...sekarang abang dan kakak la yang banyak membantu jaga adam...dulu-dulu masa abang dan kakak kecik...dengan saya sekali main air...tak kira...jika g hotel dorang ni tak dapat mandi kolam...pergi mandi kat bathtub...pernah layan karenah dorang especially abang danish..sampai sekarang saya ingat...dah cerita juga dengan abang danish...sampai bergegar badannya ketawa....

Selepas jer check out...hubby juga redeem sebiji kek..Alhamdulillah...memang kembong kek betul 2,3 hari ni....InsyaAllah bila ingat nanti saya share picture kek black forest...sampai ke KL.. :)

Seperti disetujui...sebelum sampai ganu lagi..dah cerita ...kawan kita pernah share gambar teh tarik madu...dia punya buih melimpah....ok suami kita yang memang kaki jalan-jalan dan cari makan terus jer set...InsyaAllah jika pergi KB kita pergi....
Alhamdulillah sampai juga....rupanya teh tarik madu yang berbuih tu untuk ais..mmm..telan air liur jer mak...tapi teh tarik panas punya pun sangat marbeles sebab tak manis...

Ada pelbagai menu lauk lain juga..

Kata Japi...kedai ni agak mahal...yes...memang harga dia tu memang tinggi sikit....

Lokasi nya jalan menghala ke PCB. Nanti ada simpang ke kiri menuju Kedai Buloh...masuk jalan tu..nanti nampak la kedai ni tepi jalan je. Dekat Medan ikan bakar.

InsyaAllah tak sesat sebab sepanjang jalan ada penunjuk arah dan boleh rekemen kepada kekawan yang datang ke KB ni

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu