Di sebaliknya......

Subhanallah...Allahuakbar...Alhamdulillah...

Now my mind asyik fikir nak ber"majlis Aqiqah jer.."

Actually banyak lagi di minda ni..apabila jadi seorang ibu bekerja....pasti nak fikir keselamatan anak-anak... my maid sekarang balik kampung... bukan tak mahu ambil yang lain... memikirkan... banyak sangat masalah yang akan di hadapi... InsyaAllah jika masih ada kelapangan..my maid akan balik pada bulan june nanti...

Selesai majlis aqiqah nanti...pasti fikiran nak berfikir pasal rumah baru.... kadangkala kita merancang...Allah lebih mengetahuinya..

Teringat..kisah sendiri ketika stress la tu...Kelakar pun ada...betapa saya nak resign dengan petronas tahun yang lalu.... Dj Ikim pun saya apply dan siap interview.....dan semestinya pilihan yang tentukan Allah... mendapat kerja di Exxon...

Hari ini suami bertanya... awak nak balik tinggal kat kampung pun ok..boleh duduk rumah sendiri... baru la boleh deco-deco... actually rumah tu ada juga plan untuk buat taska... Allah knows the good plans...

Apa pilihan awak... ?tanya suami... saya mestilah nak tinggal dengan suami..dulu saya pindah KL pun nak dekat dengan suami... nak family life..eventho saya tahu suami sibuk... but i can see her face sokmo... (tetiba speaking ganu)

Sementara ni kita apply dulu kerja yang ada... mmmm...my instinct tak datang lagi... semestinya...apabila Allah bagi rezeki saya di terengganu seperti yang saya minta... fikiran saya dah berangan-angan...RM1000 lagi untuk my sister... sebab anak-anak saya pasti dia yang jaga... dan bila kerja 12 jam tu... makan pun kat rumah dia...huhu...sebulan cuti...yippie...boleh jalan..saya suka cuti..lagi la cuti bersalin ni pun 3 bulan... bila cuti bagi 1/2 jer la bagi...mesti my sister so happy....

mmmm...rumah baru...tu tak payah cakap la...nanti boleh berangan...dah rumah sendiri...dah survey juga dengan kawan lama sebab dia pun beli rumah berdekatan rumah kami..baru survey grill.. may 2014 nanti ada home deco di KL convec so boleh beli electrical part dulu...

Banyak sangat berfikir... saya juga apply di Borneo...Lega sebab dah tak terikat lagi dengan petronas...dulu semasa kerja di petronas... boleh pulak ada staff petronas email to me... suruh hantar cv thru dia dulu...MasyaAllah...Tak faham ...saya pernah ingat our GM pernah share... ketika symdrome middle east... petronas siap meeting dengan orang sana supaya jangan ambil orang malaysia especially yang kerja dengan petronas..dan our GM tu share lagi... oh itu semua rezeki Allah....

Yess..semua ini rezeki Allah..dan apabila kita ada kita bahagikan dengan kaum keluarga yang terdekat dulu...Allahuakbar...

InsyaAllah ..selagi Allah kurniakan kudrat dan kesihatan... saya ingin bekerja untuk membantu suami kerana Allah.. dan saya halalkan semuanya apa yang saya jihadkan..tetiba rasa touching...huhu...saya tahu suami saya bukan dari orang senang tetapi apabila melihat kejayaan isteri pasti bebannya lebih ringan..walaupun hakikatnya saya ingin menjadi seorang isteri dan surirumah sepenuh masa....walaupun saya rasa "dengki dan iri hati" ipar duai saya tak kerja pun...ada yang duduk rumah mentua... even mak mentua saya tak kerja....

Saya nak kaya kerana Allah! so saya tak boleh duduk dalam confort zone...dalam masa yang sama... apa yang Allah bagi dengan saya bukan milik saya ... takkan kaya pun apabila orang selalu meminta-minta...takkan kaya pun apabila kedekut dan berkira..akan kaya apabila kita selalu bersedekah...

Our target nak bayar rumah baru ni dalam 10 tahun...Amin-amin-amin..yang ni saya percaya....dan saya rasa...

Thats why saya memerlukan pengasuh anak-anak saya yang saya percaya....Allah tahu yang terbaik...masih ingat kisah dan doa nabi yunus...yang bertawakkal kerana Allah....

لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ ، سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
 Laa ilaaha illa anta. Subhaanaka, innii kuntu minaz zhaalimiin 


“Tiada Tuhan melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri”.(QS Al-Anbiya’ : 87).

mmm touching lagi....ialah...saya pula ingat kisah masa pergi umrah ketika saie tu..bonda nabi ismail mencari makanan untuk anaknya yang menangis...masa tu baru nak satu round dah penat...saya katakan saya tak hebat ..tak setanding...tak mampu diuji sepertinya....yang di uji dengan fizikal dan mental...

Dalam kisah saya terpaksa korban masa membesarkan anak-anak untuk mencari rezeki...ok nnt sambung...

#MyMAF nak feeding..hehe...mesti poo poo jugak tu...huhu
Alhamdulillah saya kagum dengan bantuan yang Allah ilhamkan kasih sayangnya untuk suami kepada anak-anak....Ya Allah jadikanlan kasih sayang suamiku ini jalan jihadnya ke syurga....Amin...Touching!

Ya Allah kau permudahkanlah..akhirilah dengan kebaikan.... Berikanlah ilham..permudahkan rezeki anak-anak kami...jadikanlan mereka anak yang soleh dan solehah....Amin...

Tak sabar nak solat...mohon doa dengan lebih dekat.... lagi-lagi anakanda #MyMAF selalu kejutkan saya...

Doakan yer semoga Allah makbulkan doa saya....

Begitula perasaan yang mencabar ibu-ibu bekerja...Akan terus berdoa... supaya Allah kurniakan kesihatan yang baik...kepada kami..suami kami..dan anak-anak kami..

Ada yang tawakkal... akan terus berhenti..lagi-lagi ada superior di tempat kerja yang agak "STRESS"
Alhamdulillah..Allah masih menyayangi saya.... satu hari diberinya hujan...dan selepas ribut adanya pelangi....

Tetiba rasa nak sebut wanna....wanna...tunggu pelangi mu datang ...ngeh2....

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu