Alumni INSTEP

Subhanallah…Allahuakbar…Alhamdullillah..

Baru-baru ni saya menghadiri Alumni INSTEP buat kali pertama…yang sudah kali ke 7 selepas pertubuhannya….

Syukur Alhamdulillah..saya juga jumpa jai..pembeli rumah saya di Kuantan...pernah menjadi rakan sekerja di Gebeng…Saya tiba agak lambat..jadi acara sukan untuk anak-anak memang terlepas…

Saya bergerak dari KL agak lambat.pada malam khamis.....Syukur Alhamdulillah juga dengan nikmat yang Allah berikan dengan pinjaman rezeki kewangan yang lebih.. saya telah memohon seorang sahabat dari Terengganu datang ke KL dengan kapal terbang pada hari khamis malamnya…dan balik ke KT dengan Bas mini kami… memang super duper mommy lagak saya yang mempunyai bayi yang fully breast feeding….dan tanpa suami disisi yang sedang mencari sesuap nasi untuk ahli keluarganya… yang mana sekarang saya selalu jer berulang ke kuala Terengganu sekurang-kurangnya 2 minggu sekali…

Penat..ia…saya sangat penat…namun Alhamdulillah juga Allah masih memberi kesihatan yang baik…dan hanya padaNYa saya memohon!iya saya sangat sungguh-sungguh memohon....

Ya Allah..kurniakan aku perasaan tanpa ada berdolah dalih…. Lagi-lagi kali ni saya balik untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu saya..supaya saya dapat berjumpa sanak saudara….dan memang benar..saya berpeluang memperkenalkan anak-anak dengan moyangnya…subhanallah…

Back to our alumni.. saya fikir ini adalah alumni yang paling teruja….saya dapat cabutan bertuah televisyen LED..masyaAllah… bertindak secara tenang..hakikatnya tak sabar nak kongsi dengan suami…untuk whatsapp family tu…tak payah cakap la..dang-dang…huhu

Ketika tu anak-anak dah pergi bermain kolam kecuali baby huffaz..selalu la dikelek oleh saya….ke sana-sini…

Alhamdulillah bersyukur juga dikurniakan anak-anak yang besar dan boleh diharapkan… dan bersyukur juga dapat membawa anak buah sekali menghadiri majlis alumni INSTEP…begitulah perancangan Allah… walaupun tanpa suami disisi…Allah kurniakan anak yang boleh temankan kita..anak yang tak buat perangai…anak yang boleh kita minta tolong…InsyaAllah...pasti la ada jalannya...setiap kesusahan...pasti ada kemudahan....pada yang bertanya....

Yang pasti diaorang boleh berdikari sendiri….Allahuakbar! Allah maha adil dan memberi… ianya menjadi mudah dengan izinnya....

Ketika saya membawa TV ke kolam mandi..anak-anak semua terkejut…. Mommy dapat TV..iyerr…macam tak percaya… Iyer mommy pun tak percaya..saya katakan ini mesti doa abang yang pernah abang lahirkan..nanti duduk rumah baru bang nak TV baru nak buat main game..MasyaAllah..tak sempat saya beli..Allah dah hadiahkan..Ia..Allah maha mendengar….

Dan ianya Cuma lintasan fikiran….ketika mengerjakan solat-solat sunat…

Ya Allah..aku tidak tahu apa yang aku mahu pinta…tetapi engkau sahaja yang maha mengetahui apa yang baik untukku…dan apa yang tidak baik untukku..Allahuakbar!


Banyak sangat camera...tak tahu pandang yang mana...


So i am as a member alumni INSTEP would like to invite all of student from INSTEP from first batch until the present batch to come our alumni..... It was so fun and i really enjoy :)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu