I choose to be happy

Alhamdullilah…dapat gak mood nak update blog…. Pagi ni…datang-datang dah com ngan Tasya..Just Coming…bagi tahu kuih lapis dia bagi habis…danish cakap sedap….pandai auntie buat…dia share amik resipi kat blog ayu la…Cuma dia kurang gula dan santan skit…bagi aku memang sodap…la…kemas dan cantik…mmm…pinjam pic at blog dia la…macam biasa tak ada kabel nak download…class tu buat kuih orang tua-tua tu…last but not least…Tasya said…she want to be happy like yesterday :)

Alhamdulillah sebab dapat jemur baju dulu pagi ni…maklum la my half partner dah pergi kerja atas Malaysia…kelaut jer wei….hik2…cari rezeki tuk anak-anak seposen 20 posen…so abaikan bab dia hubby…biarkanlah dia kerja…so aku mesti jaga anak-anak, diri sendiri dan rumah dengan amanahnya…dgn bawak perutnya…now…tak ley nak gagah2 lagi…berat dah tubuh ni…hik2…mana taknya makan ajer kerja…

Alhamdulillah…Projek pembinaan kedai berjalan mengikut prosedur…. mmm…kalau nak cerita memang panjang la…tapi kena tulis jugak untuk pengetahuan aku masa akan datang…pagi-pagi abang aku yang dok tranu call bagitahu…ialah nak buat kedai mesti kena ada geran tanah berstatus pembangunan…

Alhamdulillah mmg tanah milik ayah tu dah status pembangunan…abang aku sendiri pun tak tahu…so apa yang perlu…kena request pelan sementara untuk mendirikan bangunan rm35 , kena ada salinan geran tanah, perlu ada carian rasmi geran tanah…(abang aku kata ni kita boleh g amik kat pejabat tanah..rasanya its cost about rm60…pernah g amik dulu masa ayah nak jual tanah kat kuantan..), perlu ada surat akuan persetujuan ayah untuk kebenaran mendirikan kedai…, 5 salinan pelan bangunan (yang ni nak layout kedai dan tukang pelan la yang bagi…bila pelan dah siap…) dan proses pelan makan masa 1 bulan gak..yang ni kena selalu follow up…ala macam kita nak beli rumah jugak ni…manusia yang kerja mesti ada karenah birokrasi…lastly…tapak pelan..yang ni bandaraya KT la yg uruskan… Tak lupa juga..yang kena behave….biasanya…selalu ada pemantauan dari orang bandaraya..kalau silap langkah tukang mmmm..boleh kena pulak notis kompaun…yang ni pun chargenya..boleh kena 1k..opps fee for bangunan sementara rm50 per year…ok la tu… Hopefully…semua berjalan lancar dengan izin Allah…pesan kat diri sendiri…sila jangan tamak buat satu2….Allah bagi rezeki dekat kita kat dunia ni sama jer k…kita jaga Allah, Allah jaga kita…

Alhamdulillah..tak lama lagi Collective Agreement company dah nak sign…walaupun tak ada adjustment…tak pe la gaji aku tak mati lagi…kita dapat bonus once CA sign off…4 bulan tu…siapa nak bagi kan…dah 5 angka…pulus oh pulussss….rezeki tu…rezeki baby…maklum ler nnt ley wat shopping barang baby

Alhamdulillah…Saham petchem naik dangn bagus…yang ni agak tamak…kwang2..asal target rm8 jer…mmm….sekarang dah target rm10… Syukur juga…our company offer 6000 lot…yang asalnya rege rm5.05..now dah cecah rm7.54…dlm masa 5 bulan…macam biasa saham ada hunting…kejap naik kejap turun….

Alhamdullilah anak-anak semua sihat….mak dia pun sihat…and tak lupa…sempat la dorang , suamiku and aku melayan F1…walaupun Michael schumachael dok rok cetong…hik2…. Merasa la jugak p F1…memang teruja…picture…ada kat DSLR..aku jer posing…lakiku aku tolong amik curi2…dia mana minat bergambar…sama gak la dengan camera yang dia ada tu…bukan nak guna…bagi la lens ribu raban memang dia tak mencuba nak buat photoshoot….ala cam aku bagi hadiah jam tangan la…memang dia tak pakai…jadi…kalau dia tolong amik picture tu dah ok…ataupun dia belikan gelang emas…amik jer…ada pulak samakan gelang emas dan jam tangan eh…TUT

Alhamdulillah…cuti dah approve…khamis ni travel lagi ke Saigon..kali ni dangan MAS..bersama-sama kak zila and kak pah…amik stok…bawak first timer cam dorang jugak…kenali Saigon…tak lama trip kali ni…3 hari 2 malam jer…mmm…boleh lagi nak jalan eh…business trip…hik2…last dah travel jauh….

Alhamdulillah…aku juga dapat bantuan rakan-rakan untuk online butik…boleh la bagi seringgit 2 ringgit…aku cuma dapat membantu yang mampu jer…kepada rakan yang meminta batuan kewangan tu…minta maaf..aku tak dapat membantu u olls untuk kali ni sebab banyak sangat projek nak buat hah…tak tersenarai... Tu yang sibuk nak cari mood nak update…mmm..bercinta..padahal banyak jer nak story…pasal nasi hujan panas la…minggu santan la….

macam-macam la… mmmm….sesungguhnya…aku amat bersyukur dengan nikmatmu…Alhamdullilah :)

Comments

Assalamualaikumwbh T...Ii am happy if u arehappy....

Be be always grateful & thankful....:)

For each new morning with its light, for rest and shelter of the night,for health and food,for love and friends,...mm not what we say about our blessings, but how we use them, is the true measure of our thanksgiving...

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu