Doa hari ini

Ya Allah ya Tuhan kami!
Engkaulah Tuhan yang mengalirkan sungai-sungai dan mata air. Engkaulah Tuhan yang berkuasa menciptakan sesuatu dengan sekelip mata dan Engkaulah Tuhan yamg mengetahui rahsia alam sebelum
Engkau menjadikannya lagi. Kami memohon supaya Engkau mengurniakan sepenuh-penuh keredaan kepada kami bagi membolehkan kami mengecapi ni’mat kebahagiaan dan kesejahteraan yang Engkau redai.

Kami memohon supaya Engkau memperkenankan segala permohonan dan tuntutan kami. Seterusnya kami memohon supaya Engkau sentiasa sudi mendampingi kami serta memperlihatkan kemantapan dan
kehebatan kami kepada musuh. Kami juga memohon supaya Engkau segera memperkenankan segala doa kami.

Ya Allah ya Tuhan kami, perkenankanlah segala permohonan kami. Tunaikanlah segala hajat kami dan
masukkanlah kami ke dalam golongan mereka yang segera mendapat simpati daripada-Mu. Sesungguhnya Engkau adalahTuhan Yang Maha Berkuasa, apabila hendak menjadikan sesuatu, Engkau cuma berkata “jadilah” nescaya benda itu terus terjadi.

Maha Suci Allah, Tuhan yang berkuasa ke atas segalagalanya.Kepada-Nyalah jua semua kejadian akan kembali.Maha Suci Allah, Tuhan yang berkuasa menghilangkan segala kekusutan jiwa. Maha Suci Allah, Tuhan yang berkuasa menyelamatkan hamba-Nya daripada beban hutang. Maha Suci Allah, Tuhan yang mempunyai kuasa mutlak yang boleh mencipta sesuatu yang dikendaki-Nya dengan sekelip mata.

Wahai Tuhan yang berkuasa menghilangkan segala keresahan jiwa, hilangkanlah segala keresahan jiwa kami dan hilangkanlah juga segala perasaan gundah-gulana dari jiwa kami. Engkaulah Tuhan yang hidup Maha Gagah Perkasa,Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah. Cucurilah rahmat ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atassekalian keluarga serta sahabat-sahabatnya.

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu