Sentuhan Qalbu suami isteri yang berjauhan

Actually....baru 3 hari tidak berhubung...hamba Allah macam saya pasti 1001 pertanyaan...hanya pada Allah aku berserah....
Akhirnya....Subhanallah

From: Jamisal Bin Salleh Sent: Monday, 05 November, 2012 10:23 AM

To: Norhayati Bt Hamzah
Subject: RE: enrich redeem

Salam,

Apa khbr? sehat x? ank2 mcm mner? skrg xleh nk call sbb communication fail..email pn br jer bleh guna..nnt ble tel dh boleh guna sy call..cuma nk bgtau jg diri elok2..sy kt sini sehat alhamdulillah.
Wkslm,

mmm....Orang lelaki soalan sikit dan tak banyak..cukup dan padat.....mmmm...bila part saya....reply bukan main panjang... :P

-----Original Message-----
From: Norhayati Bt Hamzah
Sent: Monday, 05 November, 2012 11:10 AM
To: 'Jamisal Bin Salleh'
Subject: RE: enrich redeem

Wkslm,
Alhamdulillah...semua sihat...mmmm nak nangis .... Ianya sentuhan qalbu....Subhanallah..saya baru selesai baca solat sunat taubat, solat dhuha dan baca yasin....ketika baca yasin tu kan...terlintas dihati...mesti communication or server down..hebatnya ilham Allah....

Adam...selalu jer kena usik oleh abang dan kakaknya...alhamdulillah dia sihat...Cuma minggu lepas saya ada makan udang...nampak kakinya naik merah skit tak banyak....selalu dia panggil daddyyyy bila kena peluk kat abang...lagi la bebudak tu nak usik...merajuknya tak kurang...suka senyum dan ketawa macam awak!

Abang dan kakak...mmmm..2 hari ni...sibuk dengan shooting dan casting...alhamdulillah dorang happy dengan dunia baru...abang excited sehingga ajak saya teman...lain dengan kakak...semestinya saya agak risau dengan dia...hari pertamanya baling-baling mainan kat hospital..kakak shooting kat sungai long...ada pulak rakan yang berlakon sekali tu mengadu...semalam saya sempat pergi ke lokasi pergambaran kakak di Kajang..hospital baru agaknya aka hospital sungai long...macam awak kenali anak-anak awak especially kakak ..kru-kru drama dian putih (drama kakak berlakon) pun dok usik dia..ada kakak tak? Tetiba mak dia terjonggol...situ...hehe... ada artis amy Mastura..kurus dan berkulit gelap rupanya ada sweety anak mak tam tu dalam hikayat syahzan...lain ada yang femes gak tapi saya bukannya tengok TV sangat....

2 hari ni saya dihiburkan dengan cerita diorang penuh warna warni dan bersemangat...Hari ni anak-anak semua ke sekolah...Abang InsyaAllah akan naik pentas untuk hari anugerah pada hari jumaat ni....Kakak pula...semalam beli KEK secret recipe yang berharga RM120...nak bagi kelas dorang..MasyaAllah kagum saya dengan dorang.....rezeki diorang...kecik-kecik dah ada duit sendiri..Nikmat mana mahuku dustakan...Allah tahu apa yang kita perlukan....

Saya...berusaha nak bangun awal...actually azan subuh dah bangun..mmm sambung balik...selalu jer terlambat minggu ni...masa awak ada awak hantar x pernah sampai selepas pukul 8...walaupun jammed...lagi satu...suka lengahkan sebab nak dengar ceramah motivasi kat radio IKIM...yang saya cakap sedap tu...sama dengar dengan by...

Mula la kelam kabut kejutkan anak suruh bangun solat....

By, saya teringat yang awak suggest kita pergi sabah tahun ni...saya dah survey...kita pergi on December ni boleh? Date saya nak suggest 22-25 december? Ok ke?

And satu lagi...masa saya jumpa wanna sabtu lepas saya tanya dia mana tempat yang boleh kita jalan...dia cakap murah dan best if oversea...PERTH...saya check tiket pergi balik 2k...utk 2 org...Ya Allah...nyaris nak beli...apapun by advise la...saya tgok date pg on my birthday...hehe...ada jer :P

Tu yang hantar email enrich redeem
________________________________________________________________________________

Ya Allah Ya Rabb, rahmati dan lindungi...suamiku...keluarga selalu..pemudahkan urusan kami jangan dibiarkan walau sekelip mata, Amin

Nota kaki: Saya juga belajar daripada kehidupan dan mengelak diri dari beremosi!

Comments

Assalam dearest....

Sometimes Allah swt keep everybody away from u because He want to keep,only U and HIM:)

That is what myself and betterhalf said to ourselves everytime...! When no one does, Allah is always there..


Pls check your wassup this a.m k.
I need to get some info from u.
Thank your for coming here and..tqsm for the token!

Didikan dari Allah yang tidak sia-sia
Dalam satu Hadith yang diriwayatkan oleh Anas bin Malik, Rasulullah saw bersabda :

"Telah berkata Malaikat Jibril as : Ya Tuhan, Engkau sampaikan maksud dan hajat hambaMu si Fulan....... Maka Tuhan menjawab : Biarkan hambaKu itu, kerana Aku CINTA MENDENGAR SUARANYA (yang selalu bermohon kepadaKu)"

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu