Nikmat Seorang Surirumah

Pekerjaan yang paling banyak mendapat pahala bagi perempuan adalah menjadi suri rumah. Pahalanya melebihi segala pekerjaan lain diatas dunia ini.
#UstazAzharIdrus
Surirumah adalah pekerjaan paling terbaik di Dunia ini  #UstazDonDanial

Tahniah kepada rakan-rakan saya dikurniakan rezeki menjadi seorang surirumah..Alhamdulillah saya juga di kurniakan menjadi surirumah sementara berpantang..hari ini saya berpantang 46 hari....

Kekangan untuk mendapat ganti pembantu rumah rasa sesak di dada...lagi-lagi may nanti saya akan memulakan kerja...selama mempunyai pembantu rumah walaupun 8 kali bertukar ganti..orang yang paling saya risau adalah suami...dia adalah orang yang banyak menilai pembantu rumah....bayangkan saya seorang isterinya....huhu...rasa saja ingin katakan awak la jaga sendiri.....

Kini..lampu hijau telah saya dapat untuk meneruskan kerjaya surirumah sepenuh masa...tentangan yang hebat pula datang dari ayah saya...semesti keluarga mertua juga....disudut hati kecil adakah mereka mengambil risiko ketika saya bekerja tiada orang yang menjaga anak saya sebaiknya.....

Dalam masa yang sama saya bertanya  dengan diri ini, "Ruginya belajar tinggi-tinggi tapi tak kerja.....lagi fikir...dapat boss baik...dapat gaji besar 5 angka pun nak berhenti lagi...."

Allahuakbar..itula ujian hidup ingin membesarkan amanah diera 2020.

Bila saya renung... baru perasan rupanya ketika saya jadi :
1-Tukang Masak,
2-Tukang Kebun,
3-Penyambut Tetamu,
4-Bibik,
5-Pengasuh,
6-Driver,
7-Tukang Cuci,
8-Guru Mengaji,
9-Cikgu / Ustazah,
10- Bodyguard,
11-kerani/accountant/pengarah
12- jurujual
13- Budak Car wash
14- Tukang Urut
15- Nurse
16- Badut
17- Mak cik cleaner
18-Ladycare
19-Tukang dobi
20-Waiter
Semua pekerjaan tu hanya dalam satu nama iaitu 'SURI RUMAH'....

Bagi saya yang jarang-jarang dapat kerja surirumah ni...perasaan nikmat tu sangat lain dan saya rasa sangat bersyukur....Alhamdulillah..


InsyaAllah masa itu akan datang...itulah masa CEO sebenarnya... :)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu