Dalam Tawa Ada Taman

Cheewah...nak jiwang ajer...

Lately ni, I'm not really enjoy with my work...tak sure sebab aku yang kehilangan semangat...aku tak suka dengan tut...

Tapi selepas solat subuh tu...baca doa, berzikir...macam rasa sayu jer...aku rasa aku kepenatan kut...sebab aku dah handle kerja-kerja rumah dan anak-anak secara berseorangan selama 2 minggu lebih ni..tapi aku suka...sebab aku puas..mmm..badan pun tak naik...sampai dah turun 3 kg tu...rumah kemas aku pun puas sebab tu aku manage..ialah kerja lagi..anak lagi..makan lagi...nak disiplin dorang lagi...ishhh bukan senang la...mula nak berdengki dengan suami ni...ada dia tanya anak dah solat...ishhh nanti Allah akan tanya ni...apa-apapun...semua yang aku buat mesti mau ingat pahala ni...kalau tak mesti ada jer yang tak puas hati...

Amanah besar oooo...aku...memang over bila dah marah anak...macam pagi ni waktu subuh...sekarang, waktu subuh agak lewat sekitar 6.09 minit. dah la tengah gosok baju, berapa kali aku ulang dah bangun awal tu pergi la solat...tak bergerak lagi...termenung lagi...sekali aku tunjuk iron ko...ha...over kan aku...tak berniat pun nak marah anak tapi bila anak dah 10 tahun...memang kita kena paksa...nanti Allah akan tanya aku la..sebab sementara ayahnya berjihad aku yang bertanggungjawab...Gitu ler...hari berganti hari, minggu berganti minggu...

Kerja aku ni membebel jer...kalau ayahnya ada...anak-anak sangat cemerlang...tak payah suruh...tak suka la aku ni..kerja membebel serius...kalau tak membebel ...gaduh dengan anak aku...sampai aku cerita dengan ayahnya...dah..asyik nak gaduh jer dengan anak ni...sekali baby adam darwish keluar mesti rupa abang danish...he,he

Back to makan gaji...tak syok wei sungguh pun dapat yang cenggini rupa...seyes rasa...he,he...tapi sabar la...sebab aku ni macam-macam cara and bagi alasan nak tukar department sekali Tut panggil aku, dia kata dia dah propose nama aku ke shared holder, terus aku rasa nak kata YAHOO...tak suka la dengan orang fake ni...

Aku ingat aku sorang jer rasa...aku pun share la dengan team aku...dia kata dia pun mintak tukar...tapi tak lepas...aku cakap nak tukar masa discuss dengan TUT mind year, dah cakap...tapi sebab dia rasa aku macam tak suka dengan dia..aku pun tak la tunjuk aku sabar jer kerja dengan dia...sebab aku ok...dia pun ok...tapi susah kalau orang pikiaq dia bagus ajer...maklum la dah asyik orang puji jer..thats y kita jadi lupa diri...ke guaner?hik,hik...

Dan Alhamdullilah, bersyukurnya dengan Allah yang selalu menyanyangi aku ni...walaupun aku selalu mengkhianati diri aku...Ampuni dosaku Ya Allah...

Dalam aku rasa gundah dan tidak terlarat nak layan perasaan baur cinta dan benci terhadap kerja sekarang...dia hadiahkan aku Adam Darwish...terus rasa bersemangat...ialah anak lelaki kena rajin cari duit, kena rajin kerja...kitaorang anak beranak memang la berharap...dan Allah bagi bonus pada kami sekeluarga...rasa nak nangis jer...teruja gitu...Alhamdullilah, Alhamdullilah, Alhamdullilah...syukur...ingat rezeki datang dari Allah :) dan kita disamping berusaha hendaklah selalu berdoa :).

Syukur, yang tidak terkata....2 hari lepas...banyak nak dikongsi..tapi sebabkan nak enjoy katak...i'm just blog walking and berpoya-poya buat business part time bersama assistant...Alhamdullilah...suami dia juga pun support siap tidur kata rumah sekali...makan tanggung berak cangkung...kik,kik,kik...

Anak-anak aku pun happy...sebab ada kawan...ala kawan baby pun...sebab anak dia baru 2 tahun, dah panggil aku dengan mommy jugak...suka aku...semalam dah settle kerja...aku tanya my fren ni...pernah tak pergi ikea...tak pernah...so after zohor semalam bergerak la kitaorang...best aku rasa sebab boleh bahagiakan hati kawan aku ni...sampai dia kata ....grrrrr...nanti nak ajak suami dia datang lagi...sempat la dia borong jugak semalam sampai belikan baju untuk baby dia tu dekat ikano...Best sangat dia dia kata..I pun happy for you darling...maklum la sunyi gak tak ada orang...hubby pun semalam dia kata..nanti dia balik minggu ni, dia plan nak bawak kitaorang jalan..kalau tak pergi cameron...pergi genting...aiyooo..suka betul pergi cameron...dia pun maklum kitaorang kalau tak ada dia maner nak gerak sangat...ialah bila call..ada kat mana ni...kat rumah...

mmm...banyak pulak idea...back to Ikea yesterday...semalam sementara menunggu my fren ni shopping baju baby...aku pun tengok la ada pulak kedai crocs...plan nak beli sandal...ishhh..berapa banyak sandal la nak beli..yang pakainya satu jer...so pergi la dengan abang danish...abang danish angkat satu ..aku satu...tapi selok kejap sebab aku pilih warna putih...eiii...over tak aku pilih crocs yang ada picture kitty..nanti aku amik pic aku show eh...cari kat google tak ada la pulak...sebab new arrival...kata budak kedai itu....

Tut tut, bila pergi kat anak dara...bila abang danish bawak beg crocs, tanya la pulak...abang! beli apa tu...garang wei...abang beli kasut burok jer...betul pun sebab kita dah tukar..yang kitaorang pakai tu, letak dalam beg, yang baru kita pakai...menangis la pulak anak dara ni...kena la pujuk dia...bawak dia pergi crocs...tapi lega sebab...saiz and design dia nak tak ada ngam dengan kaki dia...kalau tak melayang la lagi semalam duit mommynya...kui,kui...

kakak, tunggu yer...nanti daddy balik kita pergi crocs k...maklum ler semalam duit mommy dah habis rm280 dah..cros punya pasal...tak per this is reward for me...setelah kepenatan :)...

Macam sibuk sangat eh...tak pun sibuk, meriah jer...tapi laptop macam biasa la kena conquer dek anak-nak nak berkebun kat FB...

Anyway, miss blog walking again...due to dah kerja hari ni....hubby cepat balik...kitaorang pun rindu ni... :)...aku pun rindu dengan dengan berblog :)

Comments

Allah swt Maha Penyayang....:)

MMM sandal baru....mmm bestnye....:)
Allah Maha Penyayang :)

tak pakai pun...g kerja..konon nak buat g kerja...tgok preggy mommy ramai guna kat KLCC ni..selipar jugok ia bahang....he,he

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu