Hati ini terlalu kerdil, tapi

angan-anganku selalu diatas langit...

Hwaaa....aku sebenarnya tak nak layan perasaan.....sedih woo...aku ni jenis orang air mata ibu...tengok cerita hindustan pun nangis, malu wei (shiiiiiyyyyy)...

Nanti bila anak-anak tengok..mesti dorang sedih..lagi la anak dara aku yang jiwang tu...dengan lagu cinta yang sedih dek kena tinggal kekasih pun pun boleh nangis...alahai baru, 8 tahun omak oii...

Lama dah update kisah anak-anak...sikit-sikit kisah masak...macam la pandai masak sangat...tapi ok la selalu dapat puji...dari siapa lagi kalau tak anak-anak aku....seronok ada anak yang pandai appreciate ni...aku sendiri pun tak macam anak-anak aku...aku cuma belajar appreciate orang...he,he

Bila makan siapa saja yang buat...sedapnya makcik masak..macam kedai...tapi sedap lagi la dari kedai yang kita makan tu kan bang (makan sambil bergossip dengan abangnya)Bila baik...

Bila time gaduh, abang tak nak lagi cakap dengan adik, sampai mati abang tak nak cakap dengan adik...tapi...bila bangun tidur, tak kira abang ke adik ke, mommy abang maner? adik maner?...itu ler anak-anak aku ni...lambat lagi la nak tunggu diorang ni matang pulak dah...

eiiii...tak nak tengok diorang bergaduh....serabut betul la...(macam orang bercinta...macam aku dengan ayah dia la...kejap nak gaduh...kejap nak merajuk...sunyi kalau tak warna dalam kehidupan...) :P

selalu nak kena membebel...pagi-pagi dah jadi alarm dah mulut aku ni...kalau ayah dia...sekali jer..terus siap pakai baju sekolah...

Tak senang la nak disiplinkan diorang ni...aku tengok abang dah 10 thn baru faham, itu pun nak kena ketuk selalu...adik 8 thn tu masih lagi...blur...cakap jer pandai...jiwang pun yer...tapi dia seorang pandai menghargai orang lain..malam-malam...dia pulak yang cium aku sebelum nak tidur. so caring......pandai kelentong gak....tapi dia bijak dalam pelajaran...

Anak dara aku ni ketika umur 4 tahun dia dah boleh membaca dengan baik...tapi kita ni tak tau la...dia boleh compete ke tak? bila dah besar nanti...cita-cita...selalu cakap nak jadi cikgu...tapi memang dia cenderong nak jadi cikgu...selalu nampak kawan-kawan kat rumah ni datang mintak tolong ajarkan buat homework....sifir pun bagus...al-quran pun dah surah besar dah...

mmm...boyfriend...dari tadika...selalu jer ada peminat....ntah dia yang minat kat orang pun kita tak tahu...tapi siap dapat hadiah ajer...dari boyfriend aka peminatnya...siap abang danish pun, dibelanja sekali oleh peminat anak dara aku tu...seronok la abang danish tu....

Aku tak la kisah, pilihan anak dara aku dalam bidang apa dia nak ceburi...dia nak masuk ballet, aku hantar ballet...tapi aku rasa dia tak minat sangat...more to nak glamour jer dia tu...aku kenal sangat la dengan anak dara aku ni dia gedik (kalau ada pertandingan kat sekolah, dia tanpa malu dia volunteer,mmm...pergi maner2 jer la, terhibur je aku)

Aku pemalu, malu-malu kucing (nak tapi malu...rugi woo, spesis danish tu... ada ikut jugak peel aku) dia suh aku hantar kelas muzik...aku hantar jer...dia masuk sekolah agama, aku hantar jer...apa-apa la...selagi aku mampu...aku bagi je la...sebab bila dia dah ada peluang...dia sendiri akan tahu mana kelebihan dia....tapi macam biasa la aku la yang tak boleh nak focus...sebab aku kerja dari pagi sampai petang...8 pg-5 ptg...ni terus nak nangis ni....ialah terbantut apa yang dorang nak buat...

suamiku tolong la...saya nak tengok anak-anak saya 24 hours...alasan nak berhenti kerja...he,he.

Back to Abang danish...wooo..suara dia sedap...aku selalu kata abang pergi sekolah tahfiz la...sebab pernah aku hantar anak aku pergi kem tahfiz 1 bulan, sungguhku tak sangka aku tak pernah tengok anak lelaki aku naik pentas...sekali dia menang Quraati...johan tu...antara semua yang attend camp tahfiz...tengok la dunia..chewah...budak-budak jangan dimarah dan didera ok...anak-anak kita tak tau rezeki macamana...sekali perdana menteri ko....berangan lagi...dusshhh...terus tumbuk kat pipi....ni...

Pagi-pagi ni pun dia membebel dengan aku la...dia tu otak bukan otak seni...dia otak science..memang puji science selalu 100%, walaupun BM pernah dapat D....dia tak suka karangan...bukan kaki jiwang...tahun depan abang nak pergi sekolah tahfiz...aku pulak berdebar...takut dia hangat-hangat tahi ayam...

Maner taknya...sekali nak jadi pengawas...semangat la ayah dia pergi cari baju pengawas...nak beli vest, pengawas...beli la kita ni...(bapaknya pergi belikan dengan dia k, sajaer aku letak "kita"..tanggungjawab)...sungguh manja anak sulong aku ni...manja pelik (pakcik sepupu dia yang kata)...besar sajer...dah la tu semalam disuruh cari bahan buat seni lukis, suruh cari bandi, suh cari batang pisang, cari kentang...semalam punya la seronok dia..tetiba pagi ni...ni abang tak suka sekolah ni..mentang2 kita darjah 4...kena bawak semua ni buat lukisan...abang tak suka la buat lukisan...

Adehhh...susah-susah budak pandai cakap ni...dah kita sekolah kita kena ikut la bang...sejukkan hati danish lain kali tak ada la...hari ni jer....mak dia punya la susah2...nak jaga dia tak nak kena denda ke apa...suh bagi seronok....bila hari kejadian dia pulak tak seronok pulak...kalau bagi game...mmmm...expert tak payah suruh...apa-apa teknologi la...danish pulak yang ajar aku and daddy dia...

Danish punya pronouns in english pun bagus...masa kecik-kecik, dia selalu tengok chanel disney...now, ceria jer dia layan..maner dia speaking pun tak tau....and now laptop dia jer la dia layan....danish...mmmm....dia cepat marah...dan cepat sejuk...mmm ada cam daddy dia...ayah aku kata marah tahi ayam moner...korang tahu ke camner ropanya...kalau terpijak...melekat wei bau...eii...pengotor la...betul jer...aku orang kg dulu main kejar tak pakai selipar kalau terpijak....buat senyap jer sekali bau daaa...

Aha sementara tu nak la bagi tips, kesihatan untuk anak-anak, untuk elakkan dia daripada deman atau sakit...kalau nak potong kuku ikut la sunnah nabi...sila visit link ni "cara potong kuku ikut sunnah" jangan tak cuba...mmm...insyaallah kita berusaha....kalau petaka yang tak diundang nak berlaku kita redha la pada Allah...anak-anak rezeki Allah..dia juga hamba Allah...macam kita juga.... :)

and aku nak cakap...yang aku sangat sayang dengan anak-anak aku...mmmm...dorang sayang tak kat emaknya eh...sayang aku..tak ley tukar ganti...bukan senang la nak mengandung sorang-sorang ni.....

Comments

T, memang anak2 ni ujian ke atas ibu bapa....glad terfikir utk tahfizkan anak...Ayu Insya'Allah akan usahakan Aisy utk skeolah tahfiz tahun depan jika ada rezeki.....:)
t pun terharu dgr parent yang nak hantar tahfiz ni..insyaallah sesuatu yang baik pasti ada balasannya..

nak hantar thn..ni dah dia sibuk nak jadi pengawas...cakap ngn danis kalau hantar danish kat tahfiz tak la patah tangan...now...danish realized la kut...dia pulak yang bgth dia nak pergi...he,he

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu