Resipi Roti Steam Kopitiam

Hah, apa lagi tauke kopitiam...boleh cuba ni...save cos...he,he...tak payah kukus..kalau ajaran sesat mintak maaf la ...Jangan tiru macam saya..

Simple Dimple Jer...bagi saya yang malas ni...opsss...kreatif ok... Sila sediakan Seri Kaya Traditional secara dalam tin,...malasnya....tak la...kaya ni aku kenal dari kecil lagi ok...kuar dari perut mak...mak aku tak bagi susu...dia bagi kaya ni...( oh...kelentong....tipu...) Mak aku gunakan dari zaman 80an lagi...

maklum la aku lahir 79...he,he..
Sediakan roti juga....aku guna Roti High 5 jer...beli gak...then, masukkan dalam microwave, jangan guna micro turning punya, guna Nyahfros ok...ala yang ni biasa kita panggil Defrost tu...masa digunakan 1 minit...ok la tu...lama-lama nanti layu pulak rotinya..bukan nak defrost ayam beku yang baru kuar dari peti pun...
Tadaaa...dah siap..sapu la kaya kat dalam roti...nak soodapppp...sapu la jugak soft marjerin juga...aku guna Daisy punya..asyik roti bakar jer....boleh la try roti steam homemade lak...walaupun bahan-bahannya dibeli...kih-kih....Orang bujang pun boleh buat ni...and good idea untuk bapak-bapak yang suami mithali gitu.....kan,kan
Gitu le mak yang ala aku ni suka membebel waktu pagi...sambil tunggu nak tunggu rebus nasi himpit...sempat membebel kat blog ni..layan jer la nyahh....
Lesson Learn, sila manfaatkan microwave anda :P

Comments

Assalamualaikumwbh T, apa khabar? How is pregnancy? :) Macam mana dgn anak2...:) wish you the best ya...
Waalaikumussalam ayu, baik ibu pregnant...tak la kuat sgt..tapi tak ley dok diam...dengan layan anak-anak yang besar jalor ni...lama t x update kisah anak2 kan ayu...ayu dah bagi idea jugak ni...he,he...
Thanks ayu...meriah nasi lemak...ramai ke tetamunya....
maziati said…
kak tie,ingat dop bai yg kayuh beskal jual roti kaya petang2 kat kg dulu2 masa kecik2...kaya dia superbbbb...tapi sekarang ni demand,tak pandang dh bai tu..hehehe...padahal masa tu kecik2snggop tunggu bai tu dtg
maziati said…
kak tie,ingat dop bai yg kayuh beskal jual roti kaya petang2 kat kg dulu2 masa kecik2...kaya dia superbbbb...tapi sekarang ni demand,tak pandang dh bai tu..hehehe...padahal masa tu kecik2snggop tunggu bai tu dtg
t, microwave umah aku ni mmg tak terguna, boleh la buat...heheh itu pun kalau ada masa lah...hahah biasanya bantai makan roti mcm tu je...
ati...usah dikenang zaman dulu...sila kenang zaman sekarang...he,he...

de...confirm boleh buatnya...utilize....nak g amik periuk, letak air, panaskan...sekian ajer ler..nak mengukus setakat 1,2 keping...malas...tgh make up sempat apa buat roti steam..

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu