Perjuangan Baru Ku Bermula

Sajer letak pic aku zaman kecik....cute rupanya...
sajer amik semangat baby...

Salam Satu Malaysia semua...You olls dah lunch ke? macam la ramai peminat eh...

Actually, tak ada apa yang nak dikongsi,walaupun dalam hati teramatlah semangat dan excited nak mulakan cabaran baru.... itupun kalau dengan izin Allah , apa orang kata anjakan paradigma..... ehem,ehem...

Semua telah dipesetujui, mmm..walau aku tak dapat apa yang mau...aku mesti berani...sebab aku yang nak... semua ditanggung aku nanti...

Macam aku berani nak sambung belajar dulu...siapa sangka...dah 3 tahun lebih aku dapat menggengam Ijazah demi anak-anak(itu aku sendiri jugak yang tanggung...)...Masa tu macam-macam jugak halangan, sebab masa register masih lagi dalam pantang...dah 30 hari jugak....suami masa tu...mmmm....tak payah la....tapi demi sejukkan hati cakap...kita kan ada maid...nanti maid tolong...kini masa ku perlu bermula lagi...ayah...biar betul...ada anak 2 dah tu....kita cuba lah ayah...walaupun risiko tu pasti...sudah pasti korang yang tengah study diwaktu senja...ada anak...and komitmen ...rasa perasaan yang cam "horrible" sangat...alhamdullilah walaupun tak 4.00..dengan pengorbanan aku...aku rasa sangat terharu...espeacially during convo...sebak giler...rasa cam issshhh...macam tak percaya?
Kini bila impian baru dikongsi dengan ayah....ayah setuju...bagus...tapi kena belajar lagi...kita orang baru....Good momentum dari ayah...suami...betul ke nak buat ni...boleh ke?tapi susah la nak cerita dengan suami kali ni sebab dia tak ada depan mata...semua secara berhubung di telefon...nak hantar gambar pun melalui email...mmm...payah-payah..tapi at the end dia pulak semangat sehingga..suruh pegi bayar deposit dulu....tapi kakak tu tak nak deposit...nak suruh bayar semua..si suamiku ini bersemangat lagi....kalau duit tak boleh nak keluar, pergi kedai emas...tolak barang kemas dulu......eh sabar la...kan dah janji 28 feb 2011.(tarikh penentu tu, hik,hik)...
Alhamdullilah...Ya Allah jika inilah permulaannya...kau lancarkan segala urusan ini dengan mudah Amin.

dan apa yang aku nak dalam hidupku ini...aku nak bebas, bebas dari bekerja mengikut masa dunia, aku mahu bekerja dengan waktuku sendiri...so aku kena la tentukan..

Aku nak bebas memantau anak-anakku , And semestinya...i dont want ordinary life......
aku kena la pilih...

Aku sangat berharap...segala perancangan perjuangan ini dizinkan oleh Allah dengan usaha tulang 4 kerat ini...Amin.
Ini adalah langkah kejayaan....tapi aku masih perlu melalui onak-onak ranjau duri sebagai kakitangan makan gaji....Usaha tangga kejayaan yatie oii....
Korang pun...sokong la yer, moral support pun dah ok...and
Really appreciated to De for F.O.C advise...he,he...Thanks a Lot of love with fliying kiss...maklum ler jauh...

Comments

T, I am very proud of u...keep up the good work...:)Insya'Allah, betol niatnye...berjaya dunia akhirat...
grrrr...ayu memang best....ayu pun one of my best fren give me the fully strength even life...love u ayu
thanks dear....advise sikit2 je boleh..selebihnya serah kat T untuk usaha betul2...tak ada jalan mudah untuk senang, semua bergantung pada usaha dan niat kita...dapat lebih, sumbang lebih...itu kuncinya....insyaAllah pasti Allah tolong...gud luck...i'm so proud of you...
Toche2 de, You always give me d spirit and inspration..I'm proud of you too :)

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu