Allah menyayangi kita tanpa batas…


mmm…haip rajin pulok update…..

Assalamualaikum wbt wanna dan everybody tetiba jumpa dan baca entry ni…..

MasyaAllah…Allah maha besar wanna…

Actually, entry ni yatie terpanggil bila yatie pergi visit sahabat lama kita…bersama-sama dengan suami dan anak-anak yatie….kagum dengan sahabat kita….Allah kurniakan dia seorang isteri yang baik…subhanallah…dah la pandai masak…sedap wanna…rugi ko tak ada..eke2….

Yatie rasa yatie menikmati masakan laksa penang yang paling sedap yatie pernah makan….suami cakap…suka betul awak puji orang melambung….no! I didn’t mean it..actually I really appreciated!

Dah la perut masih kosong…siap tambah…dah la lama tak makan yang kita buat sendiri….dan ianya masakan yang ikhlas seorang isteri dan ibu 2 orang anak….dah dejavuuuu….eke2

Wanna,
Yatie tak pernah terfikir masih ada lagi orang yang masih mengingati kita sewaktu kita darjah 6….i notice…I ler satu-satunya student yang masih pakai uniform skirt kat sekolah, itu le message betul ke eja  pinafore...korang ingat tak? sekarang susah dah kan nak cari semua berbaju kurung...
Gambar ihsan from google image

…tapi start bertukar bila saya dilantik menjadi pengawas…saya kena pakai tudung….semasa chit chat ngan ayu hanisa, saya macam terasa pulak dengan kata-kata cikgu Mat Alwi…mmm…dulu saya tak dengar so tak la terasa kan…sekarang bolehlah buat-buat terasa dengan ustaz azhar pulok…kakaka…katanya budak-budak sekolah ni pagi pakai tudung…petang tak pakai tudung..agak-agak Allah ada pagi jer yer….sama juga…perbualan sahabat-sahabat…bila kat mekah semua orang tutup aurat…bila balik Malaysia tak ada dah…..agak-agak Allah tu ada kat mekah jer yer…. :P

Berbalik kisah sahabat yang saya melawat tu…suami saya cakap…kagum betul la sahabat saya dengan saya ni….dia dok pandang jer awak….dengan sesungguhnya dengar kisah awak…MasyaAllah…
Dalam masa yang sama…sahabat saya ni kutuk saya…manakan tidak…dalam bercakap…saya suapkan anak saya….dalam anak-anak buat hal….dia kutuk haih boleh sambung pulak kisah tadi tu….ia saya akui tu la saya suka sangat cakap…kakaka…..Alhamdullillah itu la kebahagiaan hidup yatie...

Wanna,
Sahabat kita ni dia betul minat muzik-muzik…sekarang dia buat part time in music entertainment dah sampai kemana-mana….MasyaAllah hebat anugerah Allah..rezeki ada dimana

Yatie cakap dulu kan yatie ahli pancaragam…yatie pun minat muzik…that’s y bila anak yatie cakap nak cuba kelas piano…yatie hantar…nak kelas ballet yatie hantar….yatie bagi peluang…tapi nak hantar pun mesti la nak ada duit kan….of course la suami yatie la banyak membantu…Its no objection!

Dulu dari kecik lagi masa yatie berkawan dengan nanie and jenny…fuhhh…nyaris-nyaris nak jadi celebrity..ada hati nak jadi penyanyi, no wonder ayah nanie adalah seorang pelakon….lawak sungguh…I am lucky sebab mak yatie tak bagi…apa akan jadi dengan yatie agaknya….kakaka….

Now, yatie kena facing karenah anak-anak…..especially anak dara yatie….dia bercita-cita nak jadi pelakon…walaaaa…memang tak dapat dinafikan dia memang ada muka commercial….dia pulak minat dengan lisa suriyani….yatie cakap cukup jadi lisa suriyanie muslimah…dia punya self eistemmm…memang walaaaa….Alhamdullilah dia juga anak yang pandai….yatie sangat kagum dengan anak dara yatie ni….dia memang berani….

Dari dia kecik lagi….dah dikomersilkan…bila ada event kat company yatie ada sekali tu nak buat video family bahagia ler gitu-gitu…anak-anak dipinjamnya, mak dia tumpang sekaki….sampai ler mak pun dah nak jadi celebrity…pinjam ayat seps…alamak nanti kita kawan dengan celebrity la…kelakar-kelakar…itu semua dengan izin Allah…..cakap-cakap kosong dengan wanna…kita jadi celebrity blogger sudah la….kakaka

Sampai ler baru-baru ni dorang kuar TV…baru sikit..mak pun kecoh…kakaka..mak bahagia tengok anak bahagia…..tanya ler mak sesiapa saja…pelbagai cara nak bahagia dengan izin Allah…kita masak sesuatu yang anak suka dan suami suka pun bahagia…ialah orang-orang tersayang suka…layan jer la...

Klik sini..wanna dah tgok kan adam masuk TV sipi-sipi...eke2

Mak mesti la nak tengok anak bahagia….abang Danish punya cerita..abang tak sangka boleh masuk TV…eke-eke..mommy proud dgn result abang danish lagi ok….

Wanna,
Mak-mak ni cukup ler belakang tabir….baru ni yatie dipanggil lagi untuk sharing experience during preggy….utk majalah mummy publishing…malas sungguh nak reply…hati ini digerakkan oleh Allah.

Tak per nanti sharing terbuka dan semoga ianya menjadi manfaat…

MasyaAllah wanna…sedang saya bercerita kisah I luv muzik ni…saya jumpa junior saya masa di SKMT waktu lunch tadi dalam lift kompleks city point nu…ishhhh…malunya wanna..saya tak ingat dia…(share pic), I guess wanna pun tak ingat dia…

Alamak picture tak clear...seyes yatie pun lupa ni junior 2 thn sekolah...dia lagi kita.....bila bagitahu namanya zatul aini khairina...confirm wanna pun tak tau....
Yatie tanya awak join pancaragam…oho…she is my team…dah jadi celebrity rupanya…kakaka…
Ya Allah…hanya engkau saja yang maha mengetahui apa yang aku tidak ketahui…

Apabila Allah cepat memakbulkan doamu, maka Dia menyayangimu
Firman Allah maksudnya: " Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, maka (beritahu mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."(al-Baqarah:186)

Apabila Dia lambat memakbulkan doamu, Dia ingin mengujimu

Menurut al-Khatabi: "Jika Allah tidak menjawab doa seseorang, Dia akan memberikan kepadanya ketenangan dan kelapangan dalam hatinya atau mengelakkan dirinya daripada kecelakaan atau menggantikannya dengan pahala."
Menurut hukama: "Manusia menyangka doa mereka tidak dimakbulkan, sedangkan sebenarnya ia dimakbulkan melebihi daripada apa yang dipohon, atau ia menolak dengan musibah atau penyakit lebih banyak daripada apa yang dipinta, atau diberikan ganjaran pada hari Kiamat."
Apabila Dia tidak memakbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu
Firman Allah maksudnya: "Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jua Yang Maha Mengetahui (semua itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (al-Baqarah:216)


Kita harus benar-benar memahami tentang perancangan Allah.....

Comments

Unknown said…
syoknya jupa kwn lama ye...mmg kdg sy ni pon x-darjah satu bole kenal kita tapi kita tak kenal pulak..aish sedey2 byk memori lost heheheh
hik-hik...lagi syok dan makin banyak ceritanya
Wanna said…
Owh Yatie... Bahagia dengar citer2 Yatie... :)
Terima kasih wanna kerana menghargainya...yatie juga menghargai kehadiran wanna

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu