GM aka CEO Entry

Alhamdullillah, Alhamdullillah, Alhamdullillah….


Who said it could not be done?And what great victories has he to his credit which

qualify him to judge others accurately?

Assalamualaikum wbt wanna dan sahabat sekalian

May I share my happiness here….MasyaAllah…I really excited!

It’s ok…selama ni suka berangan kan…..napolean hill cakap one of law of success is Imagination is a faculty of the mind which can be cultivated, developed, extended and broadened by use.Depan kaabah pun berangan kan…eke2….kata kawan i…eiiii…geli la…konon nak jadi GM…eh2 silap I nak jadi CEO….cita-cita mesti la besar….mesti…Allah pun suka…jika disertakan usaha…bukan kata kat orang…..you never know me better…please don’t talk so much! Ya Allah ampuni dosaku jika aku seorang yang takbur dan riak……Ya Allah,Ya Allah ampunilah dosaku….

Hanya Allah yang maha mengetahui apa yang kita tidak ketahui…..

Wanna,

Bila I story…bukannya kita nak bagitahu kita berangan..kita nak bagitahu kita berdoa..apa saja yang keluar dari mulut kita…doa…doa kena berterusan…tengok mak ayah kita…nak tengok kita jadi bagus dan solehah bertahun-tahun dia doa…boleh jadi mak ayah you olls dah meninggal baru la makbul….so wanna yang masih ada mak ayah and mil or fil…selalu ingatkan diorang doa k…wanna pun selalu doa kat I tanpa pengetahuan i…dan i juga begitu..thats why I suka tulis…tak kira kat facebook…ianya akan ingatkan i….bila I free…I baca balik….tak kira la apa…kan kena selalu baca….doa kan…Allah pun suka….usaha juga perlu berterusan….gaya gediks…sila baca ala-ala orang yang berjaya…eke2…MasyaAllah

Alhamdullilah,Alhamdullillah, alhamdullilah

Allah memberi seorang suami yang selalu ingatkan saya…, focus satu,satu…perempuan dia tamak…semua nak kan…mmmmm…bak kata orang ramai…perempuan nafsu dia 9…dan diorang ni tak boleh jadi iman….apa-apahal mesti lelaki juga ketua….dan suami saya pesan……kena cakap dekat boss…if nak cuti or apa-apa nak buat dalam kerja especially…sebab seorang boss dia bertanggungjawab dengan anak buahnya…itu la suami…best-best!

Dan suami wanna pula, Alhamdulillah, Allah kurniakan suami Wanna tu seorang pendengar yg baik. Macam-macam la kita mengadu kat dia - itu la ini la... Then, dia akan tanya kita; " Apa yg U nak sebenarnya?" Dia cakap, masalah typical orang perempuan ialah diorang tak tahu dorang nak apa sebenarnya. Semua nak, itu nak, ini nak. Kita perlu ingat, yang semua benda yang kita nak, belum tentu kita boleh dapat and at the same time, kita kena bersyukur dengan apa yg kita ada tu... Itulah antara nasihat yang biasa hubby Wanna bagi...

Dalam hidup yatie nak duit banyak dan jadi orang kaya…ni suami tegur gak ni….tapi yatie cakap baik-baik…semua ni bukan untuk yatie….selama ni bila yatie hidup…Allah memang sayang yatie dari kecik…tak pernah hidup susah…tak pernah lapar…tak pernah allah tak bagi apa yatie mintak…tak pernah Allah tak sembuhkan bila yatie sakit…memang Allah sayang dengan yatie…dengan izinnya dia kurniakan keluarga yang baik juga suami yang baik…Subhanallah!

Wanna,

Dulu mak yatie berhempas pulas cari duit untuk anak-anak…memang yatie mewah…nak apa semua dapat tanya la jiran yatie…eke2…tak perlu jiran la tanya kak zura….Kak zura cakap zaman dia bila dia tak tolong mak kat dapur buat kuih boom sambal kisar beras…besok mak mesti tak bagi duit…kesian kak zura…yatie bila mak tak bagi tapi mak suruh amik dekat kole……suruh amik 50 sen rm1 yang dibelasahnya…….

Mak marah la sekejap kan…tapi tanya balik…hari ni nak makan apa???dan semestinya…yatie memang anak pandai politik…balik jer sekolah peluk terus emak…mana mak tak sejuk hati……yatie antara anak nak pergi sekolah cium tangan emak…ini pun baru start masa tingkatan 2…kata mak masa yatie start salam dengan mak dan ayah sebelum pergi dan balik…”mu ni buat tabiat ke apa?” yatie senyap jer…dan amalkan sehingga la akhir hayat mak….Alhamdullillah wanna, yatie keep practice dengan anak-anak dan suami juga….

Dan kata-kata mak yang masih tergiang di telinga yatie….dalam anak-anak mak…”mu je la pagi-pagi nak duit…tak nak bawak bekal” mak kata dia suka sebab pagi tak perlu ke dapur awal nak sedia makan sebab dia boleh solat subuh dengan tenang…dan saya nampak juga mak mengaji selepas solat…MasyaAllah

Mak saya seorang yang hebat…dia tak belajar pandai…dia ada duit yang boleh hantar anak dia ke University pada tahun 80an dulu…of course la ada bantuan kerajaan juga…dan abang saya scholar PETRONAS juga…you olls notice kan nak jadi scholar PETRONAS mesti kena pandai…kena belajar dan buktikan dulu….

Alhamdullillah nikmat mana mahu kudustakan…saya juga scholar PETRONAS, tak belajar pandai…tapi terpilih….yatie ingat masa jumpa kekawan yang sama-sama interview…saya pun dah lupa…mieja la ni story..dulu aku pergi jugak interview…saya pergi dan saya dapat…mmm…13 tahun terima bonus….tahniah juga pada 20 orang sahabat saya yang terpilih 13 tahun dulu….Alhamdullilah.

Kini, saya menghampiri cahaya Allah, Allah membuka peluang saya untuk menjadi CEO, Allah ciptakan kita sebagai hamba Allah dan umat Nabi Muhammad SAW kekasih Allah….

Dan Terima kasih penulis buku “Dimana dia dihatiku” yang mengingatkan saya my turning point…dalam berjuta-juta sperma, kita dipilih menjadi Khalifah, berjuta-juta…kita dah jadi JUARA!

Subhanallah…dan alhamdullilah saya sudah mencapai 50 peratus kejayaan ini….

Alhamdulillah 2016 100% happening to me... 

Bertahanlah wahai raksa
Jangan kau terhenti
Berpautlah wahai nyawa
Ini bukan mimpi

Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi
Jauhnya kau terbang
Siapa sangka
Getir yang menghalang
Tak besar mana
Payah (payah) semalam
Moga mudah selama

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak
Tiap yang memijakhenyak
Biar di belakangmu
Jangan dikenang
Moga dibuang dendam dan sayu
Woo

Tuhan jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Tuhan jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada

Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk

Tuhan jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki

Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu