Jiwa seorang Kanak-kanak

Assalamualaikum wbt

Wanna & Friends...hamboi...friends pulok....sahabat-sahabat yang singgah :)

Alhamdullilah..semalam hari bahagia jika aku masih seorang kanak-kanak...
Opss...sebelum tu...wanna ingat...dengan Nani yang seksi-meksi tu...yang tinggal di perumahan Gong Badak...
dia antara kawan yang best...baik dan mempunyai family yang sangat sporting....

Manakan tidak...dia la yang ajak yatie pergi karnival dekat kusza...bukan dia jer..mak dia pun sporting sangat wanna...antara game yang yatie main masa tu...cari gula-gula dalam tepung...yatie dapat no 3 jer...Nani dapat nombor 1 rasanya...actually, bila diingat..mak dia la bersungguh-sunguh bagitahu dengan pencatat masa...ha...budak ni no 3...Bahagianya rasa...Yatie menang Hadiah!

Semalam..pula..hati yatie juga bahagia..sebab yatie boleh belanja anak wanna...anak along..semua anak kawan baik yatie...

Mommy hantar anak-anak ke Galeri PETRONAS untuk program Art escape :)
  mmm...Semua sihat hah..anak ko jer slim wanna...hinggakan masa aku beli makanan...dan bawak dorang...mak masak sedap yer, comel-comel...Alhamdullilah aku juga dapat nama...kakaka...
Nak share...kalau ko rasa aku ni dah rajin memasak..along lagi rajin..dia selalu inspirasikan aku...anak dia bawak bekal setiap hari....Terbalik pulak picture ni..layan jer la yer...
 Kitaorang terlambat..maklum ler anak ramai....dorang dah mula start...
 Yang best dorang dapat satu kumpulan 
 mmm...Proud of my kids....akhir kelas tu dorang dah siapkan labu sayung...penanda buku dan kad sempena hari bapa...apa yang buat yatie tersentuh wanna...Anak yatie sangat kreatif....ianya hasil dari apa yang diorang baca!

MasyaAllah...sampai malam tadi nak tidur pun terfikir lagi dengan abang danish.....dia bukan baca sia-sia dengan komik pilihannya....

"Daddy superhero KLCC...nak selamatkan "Flat biasa jer" daripada supervillion" sempat abang danish buat lawak...Subhanallah....opsss...touching pulok...ialah hubbyku juga my superhero untuk wifey dia ni...eke2
 Dan ni kad kakak...Ya Allah...I can see...they all have a color of love...biasa la...perempuan kan emosi lebih...so siap lukis kartun lidi,sambil pegang tangan daddy..."daddy Love Kakak.....kejap-kejap sama mak dia...materialistik juga...sebab ada perkataan Kidzania...tak per silap eja...mommy betulkan KIDSZANIA....haha...kan mak dia lembik tekok ler dapat duit dari ayah dia...
adam punya...Surprise!
 Oho...balik dari Galeri...p KFC pulak...along belanja OK...nikmat mana mahu kudustakan...sama peel la ngan ko wanna...baik...Adam happy kan...jangan risau :)

Nabi Muhammad SAW telah bersabda: 
Tidak beriman seseorang daripada kamu sehingga dia menyayangi saudaranya seperti mana dia menyayangi dirinya sendiri.
(Diriwayatkan oleh : Anas Ibnu Malik)


Last but not least...Anak-anak along yang control handsome :)..
Anak sulung along excited sampaikan story..teacher kat sini selalu puji abang...cakap abang bagus...I realize...afiq ada talent!

Hari ni...kita nyanyi...KIDDDSSZANIA..aktiviti dorang selepas solat jumaat, InsyaAllah
Bila ingat dengan kidszania..zaman-zaman kita kecik dapat pergi pusat membeli belah Kuala Terengganu...naik kapal terbang yang letak duit RM1 tu...wah...seronoknya tak nak balik rumah...

Opps...lupa nak ingatkan lagi..nanti ko tengok TV 9 eh...dorang masuk rancangan Adik...ko tengok2 eh...

Comments

Wanna said…
Hmm... bila aku tgk gambar anak aku n kengkanak yg lain, sedih rasanya sebab aku takde. Harap dia happy la sebab ramai kawan tu... Tq Tie, layan anak aku, hanya Allah shj yg dpt membalasnya. Aku doakan kau kaya suatu hari nanti.. Amiinnn...
Wanna...sempat dia doa...hebat sguhh kawan aku ni...

Wanna aku memang suka budak..aku tak ada adik...lagi la anak ko ni baik sungguh...sampai anak perempuan aku kata..mommy ni sayang adam eh...aku cakap..anak orang ni wei comel...InsyaAllah..sayang wanna

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu