Nasi Arab Bukan sekadar resipi...

Subhanallah....

Alhamdullilah ..Nikmat mana mahu ku dustakan....

Alhamdulillah, praise to Allah :)...sebelum nak share resipi...mesti ada story kan.....manakan tidak...kat malaysia sekarang restoran nasi arab tumbuh bagai cendawan...dengar kata kat ganu ada di KG gong badak pun ada....padang nenas restoran selera kampung 24 jam pun ada....MasyaAllah...


Di Kuala Lumpur ni...lagi la kan...Restoran Wadi Hadramawt...Restoran saba...Restoran D Arab Cafe di Shah Alam...Banyak la...pelbagai nama....tak terhitung rasanya...yang i bagitahu...kiranya sangat la recomended :)


Kini dirumah Encik Jamisal pun dah ada....Ya Akhi, ana masak nasi arab terhebat dipasaran...hik-hik....


Windu la ngn awak...nanti saya hidangkan nasi arab nanti eh...gedik tak? eke2


Wanna...dah lama jugak mencari resipi ni...Alhamdullilah...saya jumpa dalam buku bukan sekadar resipi...Kak roza cakap itu la menu hari-hari akhir kak roza bersama ayahnya dan adiknya ayu....


Semalam semasa yatie ke pasar tani di Wangsa Maju....tauke ayam tanya...akak nak buat nasi ayam ke?tak...nak buat nasi Arab...eh bang...kau pernah dengar ke nasi Arab...tak pernah kata abangnya...suruh akak ni la buat....


Subhanallah, wanna...Nikmat mana mahu kudustakan....yang kita sudah berkali-kali menikmatinya...cuma tak berpeluang dengan nasi arab air tangan kak roza jer...eke2


By...saya sangat bersyukur...Terima Kasih by....hanya Allah sahaja yang mampu membalas kebaikan awak.....


Dah lama kan by...berangan nak masak nasi arab...dulu-dulu bila ajak kekawan...nasi hujan panas dan lauk ayam merah satu balang tu dah kira supermak!


InsyaAllah...bila by balik nanti kita hantar dekat surau yer.....I know you proud of me...eke2...tak mahu kalah kan....miss you a lot!


InsyaAllah balik sarawak ...saya masak nasi arab...kat sarawak tak ada lagi kan restoran nasi arab...ke dah ada...mana tahu kita boleh jadikan resipi ni sumber rezeki orang sarawak....


Opps raya nanti pun saya nak masak nasi arab kat ayah kita...cuma kena tukar daging jer...ayah seleranya dengan menu daging....


Wanna dah tengokkan...so adinda nak persembahkan nasi arab untuk kekanda Jamisal yang temporary jauh di perantauan...
 By...mesti bangga kan....hik2...along cakap...jeles-jeles....wanna juga...eke aby?
 Sos Salatah aka Sos Arab...5 biji tomato....Plus daun ketumbar...Licin...saya dengar Mili pesan kat along...yang, nanti buat kat rumah yer....hahhhhhh...sedap...itu suami along....suami saya?
Adam pun menikmati tanpa berkata apa-apa.....5 tin beras...1 ekor ayam jer...licin.....sambil jilat jari...saya juga....


Anda tercari-cari resipinya....dengan bacaan bismillah...cepat terjah buku bukan sekadar resipi
Di sebalik tabir...


Raudzah Roslan Emm. Jangan lupa Kak Roza nak sepingan besar!


dan kata-katanya sangat bermakna ....Raudzah Roslan Lagi best kalau dapat rasa nasi arab tu.

boleh klik disini juga...the only resipe, nak lebih-lebih dan 50 juadah pilihan...sila dapatkan buku bukan sekadar resipi...macam-macam ada


Nota Kaki; 
By, saya rindu nak suapkan makan untuk awak dan anak-anak :)

Comments

Wanna said…
Bila ler buleh wat nasi arab ni... Nasi minyok pon dok lepas agi...
mesti boleh...tesis master boleh per...mu wat aku g makan deh...eke2
NaniRostam said…
salam dear..ala..mana resepi tak jumpa pun...nak buat ni tak pernah buat lagi..


thank u in advance
haha..saya memegang amanah penulisnya...dia cakap pesan kat kawan-kawan beli buku bukan sekadar resipi....hihik...nanti saya carikan buku ni utk kak nani yer, InsyaAllah
Kausar said…
Assalam ,saya ada menjual SET HOMEMADE NASI ARAB ,sekotak RM15 sahaja ,ada resepi,beras basmathi dan rempahratus .Sungguh mudah ,boleh wassup or pm saya eja di 0148761096 atau like di fb singgahdulushop. syukran :)
InsyaAllah boleh try nanti :)

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu