Bekung untuk Ibu bersalin ceasarean

Ehem, ehem, rajinnya update...happy la tu....ni nak share pengalaman aku bersalin secara operate atau ceasar sebanyak 2 kali....macamana mengurangkan rasa sakit selepas ceasar...dan boleh jalan selepas satu hari ...ada berani???

Aku memang berani la...sebab aku dah try keberkesanannya...kan orang selalu cerita, kalau batuk pun sakit kan...nak duduk susah...nak susukan anak pun susah....macam-macam la...

So cara aku, masa bersalin danish and meera tuu...aku guna bekung ni...aku bernasib baik..sebab hospital tempatku bersalin yang rekemen...so aku tak perlukan ubat tahan sakit yang lama....nama hospital (kuantan Medical center aka KMC) Dr rekemen Dr Hamizah dan Dr Zalina..now dah tak dah dorang kat situ....
korang kalau susah-susah beli la dulu...kalau dah tau bersalin ceasar tu...dekat farmasi ada jual...rasanya rm100 lebih jer.....
So baru-baru ni..bila aku pergi Ampang puteri, eh ada lagi hebat, untuk ibu-ibu yang ceasar, bekung moden cam ni pulak...regenya rm550, aku tak beli lagi, sbb 1 jun nnt aku ada last appointment, so kalau ampang puteri tu bawah KPJ, Tawakkal pun bawah KPJ kan...i should ask my doktor jugak...may be dapat murah lagi...may be...

Selepas satu hari dah boleh pakai..jangan takut sebab zip ada kat tepi...minta suami atau family pakaikan...kalau bra pulak rm250, so total rm800...boleh guna selepas bersalin jugak.....rekemen pakai 6 bulan...wah, slim meling la tuuuuu....

Ehem-ehem, rekemen dekat orang jer eh....kita pun belum beli...lepas ceasar la beli...saiz tak tau ni....so kalau you olls ada rezeki tu...tak pun rezeki suami...la kan...boleh beli satu....

dan kalau ada rezeki, selepas 2 mgu tu boleh la nak guna bekung lain...kalau ada lagi...boleh tukar-tukar :)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu