Masuk banyak, keluar banyak...

Haiiiissshhh...lambat pulak 15hb....

hwaaa...bulan ni banyak advance duit dulu however hubby dah bagi duit..tapi disebabkan banyak sangat unplan....tetiba belanjanya melebihi pendapatan....

Tadi..baru jer habis duit baiki kereta wira..noneng2...mintak kurang dapat la RM700.

Ialah dah 10 tahun baru tukar clutch plate....itupun sampai keta dah tak ley gerak..kalau tak, tak tukar lagi...actually kalau aku tak baiki pun ok lagi...tapi disebabkan...aku ni MC lagi...bukannya tak ley bangun or apa...tak boleh duk diam...and kebetulan anak buah aku ada teman aku kat rumah ni...sementara suamiku outstation...aku mintak tolong dia buatkan apa yang patut...kesian...hik2...sampaikan dia kata...best mak atie ada driver...kui2...ialah hari ni hari aku...esok lusa bila dia ada family...aku tolong dia lak....chewaahhhh....

mmm....Bas mini pun habis bateri...kena lak RM250...nanti claim 1k ngn suami..kui2

Cousin aku pun dah pindah..so danish pun nak duk bilik sendiri...suh pulak masuk aircond...tut..tut RM650..tu pun amik secondhand aircond jer...maklum ler umah sewa...bagiku sangat la murah...sebab..sekali ngn upah pasang...

Duit Claim Hospital tak buat lagi...hu,hu...tu ajer RM2800 and RM1800 dah...masuk leh simpan balik.....

Hah...yang tak plan..aku register Cell stem bank...bayar cash lak tu..RM5k...woooo....yang ni ok la...walaupun tak plan ni ajer hadiah utk anak-anak dan suamiku....nasib dapat gak hadiah stroller combi yang berharga RM1599
Lebih gini la stroller yang dapat tu...picture dari pakcik google :P

mmm...shopping barang baby masa baby fair kat mid valley...weee..dah menelan RM1500 jugak...pampers ajer 6 bungkus....

Yang tak beli lagi...baby play pen...mmm...tgu hubby balik la...yang aku berkenan RM359...kui2...nanti aku beli aku lak keluar..pulusnya...

Aku nak beli set minyak nonay roguy ...dan nak tolong bayarkan upah makcik urut nanti....
Hah..yang dasyatnya...masa aku nak beli barang rumah kat tesco ampang...tengok pulak..K&K buat sale...aku berhenti pulak situ...haish..RM250 melayan.....

Haih..yang tak tahan ada pulak kawan FB mintak tolong nak pinjam duit...mmmm...minta maaf la..aku pun banyak nak guna duit...aku pun bukannya senang...nak beli semua ni...aku simpan duit sendiri....so kalau dia baca blog ni...aku harap dia pun faham la...

Untuk dapatkan semua ni bukan senang...aku pun kena sacrifice....jaga anak sendiri...bila laki oustation...berjimat cermat ...semuanya untuk anak-anak dan keluarga aku....

Ibu mana tak sayangkan anak-anak....dan suaminya...semuanya nak bagi kepuasan untuk diri sendiri....aku ni dah banyak terkena...bila baik dengan orang ada ajer yang take for granted...

Alhamdullilah..urusan surat menyurat tentang pembinaan kedai dah settle..tunggu kelulusan Bandaraya lak...mmmm...duit lagi tu....nasib la suamiku sanggup tulong...walaupun bising.....bab kata kawan...mula2 pinjam..lepas tu buat senyap la...hik..hik...tapi dah niat...bila dapat bayaran sewa tu...aku bayar la balik kat encik suami...dan harta tu tu bekalan untuk anak2 kalau aku dah tak ada nanti...

Ada lagi tak erk...over budjected......tak nampak lagi yang besar2...tapi tunggu la sesiapa yang nak bayar hutang...hu,hu...bukan nak buat hutang ok...

oits...ada lagi...pagi ni g bekam...17 cup...mintak kurang dapat RM250...

Isi minyak keta...yang ni...macam berkira lak..sbb biasa en suami yang isikan...3 mgu dah RM150....oohhhh...berapa dah duitnya melayang eh....

Booking course Ez Math untuk anak RM100...invest...

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu