Saya sayang anak-anak saya

walaupun aku ni jarang update kisah anak-anak...tapi aku sayang anak-anak aku...walaupun anak-anakku selalu gaduh ngan aku...aku tau diorang pun sayang ngan aku walaupun aku bising ngan dorang..

Dari anak-anak aku kecik lagi...aku kalau boleh nak bagi semua yang bagus...semua yang baik-baik...semua yang sedap-sedap, semua comel-comel...semua yang hebat-hebatlah...mak kannn...

Danish pun dah masuk darjah 4, bila cakap bukan main matured..bila kena marah terus jadi budak...

Ingat lagi masa danish kecik-kecik...aku memang tak pakai bibik lagi...ialah sorang boleh handle lagi...hantar rumah orang jer...masa tu duk kat Taman satelit Beserah...masa tu pun tak pakai kereta lagi sebab bukan keperluan lagi...bila danish dah keluar...baru la start beli kereta....baru-baru ni dia tanya..masa aku shopping barang baby...mommy ni baby tak keluar lagi mommy dah beli macam-macam...masa abang dulu mommy beli ke?

so nak cerita kat dia...walaupun dia tak baca lagi...sekarang may be satu hari nanti dia baca...

Danish masa kecik duduk rumah orang...aku tak hantar nursery...kira makcik tu jaga anak aku jer la...aku lebih suka hantar rumah orang daripada hantar nursery..maklum ler..budak2 dia punya antibodi tak kuat..senang ajer kena deman la , batuk la..macam2 lagi la...tak kisah bayar lebih...janji anak kita sihat...dan aku memang puas hati....

Danish ni beruntung sebab danish dapat daddy yang ringan tulang...contohnya bila aku masak anak berak...dia la tukang cucinya.kalau g makan kat restoran, daddy la tolong..daddy danish bukanlah penggeli...ingat lagi masa bercuti dekat Damai Sarawak....tengah rendamkan dia dalam bathtab hotel...tetiba danish buang air besar..sila jangan imagine...nanti korang nak muntah..aku pun keluar balik..daddy gak cuci..masa tu aku memang ketawa bagai nak pecah perut...ialah...daddy yang bukan penggeli pun kena sental bathtab dgn kaki...ha,ha

Ketika Zaman Danish...aku memang tak ketinggalan..dengan fesyen kasut sport seperti adidas, nike dan branded yang len...boleh kata...setahun 4 kali beli...mula la bila danish dah besar pas2 jer kat orang...baju, seluar...maklum le masa tu anak sorang...dan paling mahal aku pernah beli masa danish kecik pakaian guess dgn seluar jeans yang berharga RM500...serius...kalau pakai yang bagus...even danish jatuh pun jeans tu tak koyak....

Toys apa segala jenis yang aku mampu beli...semua aku beli...semua untuk danish....sekarang pun..danish siap ada set golf kanak-kanak sebayanya....dah lama tak bawak dia p driver range!

After Danish setahun, kami berpindah ke rumah sendiri di Damansara Kuantan...mmm..masa ni complecated pulak nak cari orang jaga anak...tapi aku redah jer...nak tak nak hantar nursery...masa tu sedih jugak...tak sampai 3 bulan duk situ, danish 2 kali jatuh.danish ni mamamg lasak...dan suka gigit orang...hinggakan family aku pun bising...yang tak best time aku nak g amik anak aku...anak aku tak ada dia kata anak aku g sini2..sekali aku terserempak ngn tuan punya taska tu...anak aku dihantar ke klinik...sebab jatuh..luka la jugak kat mata...biasa ayah ni...tak akan kisah sangat kisah siapa orang jaga anak...mak la yang pening kan...so aku servey rumah orang...hantar rumah orang....tak lama jugak...sbb masa danish umur 2 tahun aku pregnant baby meera..so bila dah 8 bulan...aku dah amik bibik...

Alhamdullilah bibik ni mampu bertahan 3 tahun dengan aku...

Bila Danish dah 4 tahun, aku dah start hantar ke sekolah..aku pilih Krista walaupun jauh dan bayarannya mahal tapi aku berpuas hati...sebab aku mahukan yang terbaik untuk Danish...Alhamdullah Danish pun boleh follow and enjoy dgn krista....

Bila Danish dah 6 tahun, area damansara dah ada Smart Reader, so aku transferkan dia sini...dia punya owner chinese...lagipun pun adiknya dah 4 tahun so aku letakkan satu sekolah...kira ada la geng kan....

Ingat lagi masa dorang umur cam ni..maner ajer aku ada course, semua aku angkut...dulu kerja aku selalu ajer oustation...dan aku memang yang jenis independant...memang tak suruh lakiku amik cuti...tak susah pun..lagi masa zaman dorang aku dibantu oleh bibik...pepehal, aku arah bibik jer...

Kini danish juga dah boleh harap...bila adiknya ada latihan disekolah..dia la yang temankan....tolong masakkan yang simple contoh utk lunch..suh goreng nugget..boleh dah harap..walaupun pada hakikatnya..aku suruh dengan penuh doa supaya tiada apa kemalangan yang berlaku...

Danish juga selalu berharap...aku ni duk rumah...dan buat pengetahuan Danish..masa itu tidak mengizinkan lagi....sabar yer sayang...Doakan mommy supa dapat jumpa pengisian yang sebenar ok :)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu