Resipi LALA masak paprik best in the TOWN

Semalam hari melawat hospital....first time la ditemani hubby khaby...maklum la selalu dia tak ada...entah dia teman pun nak amik hati jer...agaknya la...he,he..suka

First kena pergi GH, sebab refer to cikgu danish kalau nak claim insurans kena g gomen...pergi je le...lama ooooi...dari pukul 9.30 until 12.30, then baru aku boleh follow up....kat hospital Tawakkal...

Semalam kandungan gula and darah tak bagus...dr siap offer MC sampai jumaat...adesss...dr pun agak2 la....bukan tak ley jalan...actually malam sebelum tu tak boleh nak tidooooo...tu la pasal kut...so ladies in preggy take care of ur health ok...
(aku pesan kat aku jugak tu...no heart feeling ok...)

Semasa aku kat hospital sempat la berkenalan dengan mak-mak orang...banyak la sembang....sampai la kakak ni boleh story kisah dia...but anyway...dont like to share about her lagi...takut la jadi emo...tetiba aku rasa...kesian la pompuan ni...aku pun kesian gak diriku...tapi aku harus bersyukur kerana Allah masih menyayangi aku....


Ok kita return balik selepas rawatan kat Tawakkal aku pun balik la....dah samapi rumah...solat dulu and tidur.....ZZZZZzzzZZZ
Bangun dari tidur..Si aby tya...baik pulak...risau aku maner tau...tetiba macam terlist dalam entry before...awak nak maka sambal mangga ke? nak sambil senyum simpul and malu kucing konon...nak,nak...


so kul 5 we olls pun main masak sama-sama..ketung ketang.....dia cam biasa ada mood makan singgang ikan lagi...aku la jugak kena buatkan...sekali terpandang pulak LALA...ada mood lak nak masak untuk anak-anak...actually motif entry ni nak share resipi LALA...tapi dia punya intro...alamak....minta maaf...

Jom main masak-masak...kita masa LALA...easy & simple

Resipinya:-

1) LALA 1kg

2) 4 Ulas Bawang Merah Besar sederhana + 6 biji Bawang Putih

3) 1 Sudu Cili Boh

4) 1 Sodek Sos Tomato (saya guna brand maggi)

5) 1 Sodek Sos Tiram. (saya guna brand maggi)

6) 6 helai daun limau purut

7)Garam & Gula secukup rasa (sila rasa yer...kalau suka boleh letak perisa ajinomoto)


Seperti biasa kita tumis dulu...apabila tumis dah mengancam, baru la kita letak LALA, last but not least kita masuk daun limau purut...Tadaaa...dah siap pun...

sajer nak show menu kita kita masak semalam...


kalau rajin macam ni la tapi ni rajin sikit ajer...hu,hu....kalau malas...jom makan kedai....bulan ni beras cepat habis...En suami tak outstation.....and now i'm counting to go out of office...yiiieeepiiieee....

Have A Great Day Everybody...

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu