Saya dah beli......Delonghi Oven baru RM950 only /42L

....saya suka la..tapi tak guna lagi....nak sharing jugak....ni oven lama...nak kata lama tidak la...lama bangat tapi..disebabkan dah repair tak jadi jugak.(masalah utama, api atas besar..kalau masak muffin sangat la x cantik, apa lak muffin...apa2 yang aku nak masak la....)..thats y la nak cari yang baru...macam la aku businesswoman yang jual kuih-kuih raya or kek kat rumah eh...lagi pun boleh kira or kek yang pernah aku buat....tapi aku memang suka guna oven...bukan je baking tapi...grill juga...

tapi macam baru kan...adakah sebab jarang guna...he,he...atau aku seorang pembersih...selepas guna aku lap elok-elok...tapi frush oooo...kalau masak sedap tapi cengini jadinya...

Frustkan...api atas la cepat sangat terbakar...terus salah heater oven...

Back to my story...oven baru ok...
Tapi tak per tak salah kalau ada duit boleh jer beli....maner oven barunya...cerita jer lebih eh
ni la dia...brand apa? tak glem pun....Delonghi..korang pernah dengar ke aku pun tak pernah dengar...aku pun search la kat internet...first aku akan tengok harga sebab aku cuma budject RM1k....so bila aku pergi kedai dia promotion Rm999...aku balik fikir dulu....

Ok sangat la kan...search internet dekat lelong.com pun harga RM1299...last aku pun cakap la dengan En Suami ...saya nak beli la oven tu...pergi kedai kat ampang ni balik...kedai dia banyak jual barangan Ariston (Made in Italy, kalau tak silap la...)....nego2 dapat la RM950...apa lagi lagi sapu la....lagi la dah banyak sangat survey nanti tak jadi beli pulak.....so percubaan pertama untuk baking....aku akan buat muffin jer....nanti kalau aku rajin update aku sharing la...biasa cerita aku jadi basi...sebab aku suka jer share kat FB....sebab senang....tak per...aku punya blog ok...Pye-pye

(p/s; bila aku baca entry ni tetiba bosan....actually aku memang tak ada idea...tapi nak jugak menghapdet...sorry yer nyah oiii)

Comments

M.Azmi Osman said…
apa nama kedai tuh...nak beli oven nih jugak untuk wife
De HomeBiz, namanya..laluan bank islam
Nazleen said…
As salam... Bagus ke utk biskut. Masak sekata tak. Maksud saya tak payah pusing2 tray. Skrg guna hanabishi..
Alhamdulillah dan InsyaAllah ok..

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu