Saya budak sekolah agama!

Yesss...I proud ok...Actually in my FB profile, I dont want to put any info, it doesn't mean i dont proud,...I tak nak take for granted what i have done actually....and I'm not good enough..but when i'm reading Genta rasa.com

Bersyukur dengan mak sungguh-sungguh nak hantar...masa tu Allah saja yang tahu tak sukanya.masa tu mak angan-angan nak suh anak dia jadi ustazah...tak per jadi ustazah utk anak dan suami jer ler..ha,ha...now, apa yang saya dapat.....The best teacher is your father and mother,the best school is your home. Remember that...I realized....

Trutttt, truuuttt....Tetiba...terdetik...dengan hati emas ini...thats y nak bagitahu......

"Seperti mana ada orang yang punya akal tetapi tidak berakal, maka begitulah ramai ‘orang agama’ tetapi tidak beragama. Maksudnya, dia punya latar belakang pendidikan agama – mahir dengan segala wahyu dan sabda, tetapi segala-galanya tidak memberi impak kepada perilaku dan akhlaknya ~ "

Apa gunanya hidup didunia ni bersikap memutuskan silatulrahim...kan,kan...jadi cukup la saya jadi seperti saya....jadi sebagai kanak-kanak riang...umpama burung yang bebas berterbangan...

Sila buat baik dengan semua orang....kadang-kadang agama kita pun agak-agak disebabkan kita ni lahir dari mak ayah yang islam...Bersyukurlah pada orang yang mendapat hidayahnya....

Teringat Kisah Di KLCC..on d way nak balik...seyes...kalau la aku sorang mau aku lari...waaa... cepat-cepat kita jalan tau...saya no,no...takut...tapi may be aku cakap....apabila datang seorang mualaf yang inginkan pertolongan...mungkin sebaliknya....kan...kan...
"Ya Allah Ya tuhanku kau limpahkanlah rahmat islam keatas mualaf itu, semoga dia mendapat hidayah demi kasih sayangnya terhadapmu Allah, Amin"

Petikan dari Penulis yang hebat...

"Kekadang kita terkesima dengan individu-individu yang sederhana dan latar belakang pendidikan agamanya sangat minimum (bukan tidak ada langsung), tetapi lebih warak, istiqamah dan jujur dalam pergaulan. Dia tidak ‘berminyak air’. Apa yang dipaparkannya di hadapan dan di belakang orang sama.

Saya kagum dengan beberapa orang individu yang saya kenali dalam kehidupan ini yang begitu teliti dengan makanan yang hendak diambilnya, wang yang pernah dia berhutang, komen yang hendak dilontarkannya kepada seseorang, sangat menjaga lidah dan tawaduk dalam pergaulan.

Ilmu agamanya tidak tinggi tetapi apa yang ada itu benar-benar diamalkan dan membekas (memberi impak) kepada peribadinya. Ilmu yang banyak tentulah penting. Tetapi bukan semua orang berkesempatan dan punya peluang untuk belajar di peringkat sarjana, master mahupun doktor apatah lagi profesor.

Ramai yang hanya di tahap ‘lepas fardu Ain’… Namun Allah Maha Penyayang, kekadang ada manusia yang diberi ‘hati yang bercahaya’ berbanding ‘otak yang bergeliga’, hingga dengan itu sedikit ilmu yang ada mampu dimanfaatkan seoptimumnya. "

Jadi fikir-fikirkanlah...dan hayatilah....

And The Best man Win...She choose me kerana Allah....She choose me cos i budak sekolah agama...thats my husband.....

Terkedu pulak bila cakap ngn mr rigth tadi...cepat lah balik...saya dah rindu..anak-anak semua dah rindu.....saya juga rindukan awak....aiseyman...what you give yout get back la...ahaks!
Last but not least pesan kat diri sendiri...bersabar lah dalam sabar....

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu