Hari ini sangat Indah.....

Now dah 12.16 pm...mmm...semangat membuak nak gak cerita apa yang dah berlaku pada hari ni....dah siap tutup lampu..dah baring dah...tapi nak jugak p buka blog..niat nak tdor awal..tak mampu jugak..mungkin ada sebab kenapa Allah nak suruh update,,,,.lately ni...asyik tidur lambat jer... tak sihat utk badan kan...mesti ada banyak eyebag nanti kan...ishhhh cepat tua i....

Ok2 dah nak cerita sangat...cerita la kan...Hari ni yatie rasa nak menangis....sebab Allah bagi sahabat baru...sahabat yang mengajak yatie pergi buat kebaikan...

After settlekan a few work...ada sahabat baru ni kata dia nak g level 3T, nak buat apa akak g sana...akak nak solat...Ya Allah...kau bagi kasih sayangmu pada aku supaya cintakan padamu lagi.....akak saya nak ikut....

Terfikir dalam hati..aku..sebelum ni...kalau buat aku dhuha..aku nak sesuatu dari Allah...dan aku buat demi nak naik pangkat....Astaqfirullahalzim...hinanya aku disisimu....tetapi Allah sayangkan aku...apa yang aku minta dia bagi...tapi pagi ni aku nak buat...aku nak buat kerana ALLAH...

Alhamdullilah setelah 2 thn meninggalkan dhuha..dapat juga aku laksanakan pagi ni....

Mengimbas kenangan masa kanak-kanak waktu aku sekolah rendah ...orang yang pernah aku tengok buat Dhuha adalah kakak Ayu...hebatkan dia dari kecik dah pandai..Thats Y masa kecik lagi kakak dia dapat anugerah pelajar terbaik...hinanya aku disisimu Ya ALLAH...daif...semoga dia masih mengamalkannya insyaallah.

"Ya Allah, Ya Tuhanku, Jadikan aku hambamu yang istiqamah supaya aku menyintai dirimu,
Amin"

dan nak share jugak....Aku dah berjaya habiskan Travelog Cinta Abadi....Alhamdullilah...semoga Allah memberi ilham diatas apa yang baca....

Aku nampak yatie dalam diri ROZA, semoga aku menjadi cahaya hidup dan dapat menerangi orang yang aku sayang untuk sama-sama menepatkan diri ke syurga Firdaus Allah....

Setiap tajuk dipamerkan, ada saja kisah aku disebaliknya....ada ketika aku ketawa mengekek secara sendiri....( now aku tahu...kenapa aku tak dapat ketawa bila tengok maharaja lawak..tapi boleh ketawa bila membaca...)ada waktu aku menangis sunguh-sunguh....sehingga..aku rasa aku paling bersyukur mendapat suami yang begitu memahami.....sungguh indah....

Apa yang dapat disimpulkan...berdoalah dan terus berdoa yang berterusan walaupun bisikan hati...


"Dan Tuhanmu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohanan kamu."

Comments

Wanna said…
Tie, ni saya bg kelebihan solat Dhuha;
1. Tidak termasuk dlm golongan yg lalai.
2. Seolah2 seluruh anggota melakukan kebaikan.
3. Diperkenankan doa slps solat Dhuha.
4. Dimurahkan rezeki.
5. Dipelihara Allah s.w.t.
6. Dosa dihapuskan...
Harap, kita istiqamah dalam melakukan ibadah, Insya Allah...
Terima kasih diatas pengisian :)

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu