Kain bajuku...

Suka ke kalau tengok macam ni...tapi housemate dah pesan...x payah la cuci baju lagi...ahad saya balik...mak aiii...

Takkan la nak tunggu ni baru 2 hari..nanti mampu ke bila time lipat.....nak jemur kain pun tak ada tempat...

Hari ni hari nak memuji...actually bukan memuji hambanya tetapi ingin memuji Allah atas ciptaannya sungguh indah...dan ianya membuat saya begitu menghargai....dang dang la kalau housemate tiada disisi...I feel..saya sangat cukup bertuah :)

For me, my housemate sangat teliti dalam membasuh pakaian...kadang2 i pun tak macam dia...setiap baju diasing..tuala dicuci dengan set tuala..baju anak dicuci dengan baju anak...
dan boleh puji...la..sehingga dijemur kat ampaian..kalau tshirt pasti dihanger....

Walaubagaimanapun...kita tidaklah selalu bertuah....contoh...jika housemate membasuh stokin...dia kadang2 tercampur stokin putih dan hitam...at d end tetiba jer stokin hitam jadi merah, akibat dek hemtam pelutur putihku..mula la aku uhhhhh....sabau ajer mak...ini bukannya stokin, kadang2 terkena pada kasut sekolah anak yang berwarna hitam..ka,ka,ka...mmm siapa mau jawab tu...

Bila aku relate dengan my life...i pun sama jugak macam u olls...hidup pun penuh dugaan...tapi sememenyo...i sangat bersikap positif...mencari dan mencari yang terbaik...
(2 minggu ni menerima kunjungan negatif...sampai ada yang main-main..ko memang best boleh jadi pakar kaunselor...)
Yang pasti kembali pada Allah....check it out!

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu