Hidup ini Sangat mudah...

Inspired by Travelog Cinta Abadi.....

Alhamdullilah, Alhamdullilah, Alhamdullilah...

Mmmm...part kak Roza yang bertanggungjawab sebagai seorang kakak menjaga adik-adiknya....kakak yang kena masak,kakak yang kena basuh baju...kakak yang kena pandai bagi arahan..hik2....part yang yatie rasa macam nak menangis teresak2...mmm...memang lenjut dah.....selok-selok nangis....macam tengok cerita hindustan daaaa....

Mana taknya....saya nampak kakak kesayangan saya Puan Noriah Bt Hamzah dalam epilog cintanya....Lagi la tersentuh..seorang kakak yang sudi menumpangkan bahunya untuk seorang adik ketika sedih tanpa menyinggung mana-mana perasaan....

"walau yatie tak ada emak...tapi dia ada saya" Kak Yah I love U! with my heart....
(layan jiwang la pulak...)

Dari saya kecil sampai sampai besar, hidup saya sangat mudah....semua saya boleh dapat....especially kasih sayang yang tak dapat dapat dibeli...

~ Bila lahir kedunia, mak cakap serba serbi kemudahan dah ada...api.air dah ada...

~ Mainan...tak payah mintak orang belikan...anak bongsu kan.....

~ Nak jalan...mmm kompen ler ikut sampai tdo celah ketiak...

~ Ayam goreng tiap-tiap minggu...Mak I pun tak makan tapi dia still memasak utk I

Kesimpulan...semua adalah..hingga majlis hari lahir tau..walaupun sekali seumur hidup....ialah mak kita kan org kg...kira...hebat dah tu...

Dan Apabila melangkah rumahtangga, saya juga bertuah disayang suami...(iye ke tu, lol mesti la...dah nama isteri)

Apa taknya...

~ Suami berusaha beli rumah Damansara, masa tu baru brp bulan..padahal..kita baru cakap...kita suka la rumah tu...tetiba buat balik resit booking.

Pendek cerita bab kata macam2 orang lain juga..suami berusaha untuk bagi kegembiraan pada isteri ni....sediakan nafkah zahir dan batin...Insyaallah dan semestinya dengan rezeki yang Allah bagi kepada saya juga.....saya juga turut berusaha untuk membantunya...

Teringat kawan-kawan cakap "Allah bagi hidupmu senang T". Alhamdullilah....

Mudah untuk kami masih mempunyai tanggung jawab terhadap kedua ibubapa kami....Lagi la suami adalah anak harapan...dapat kami berbakti untuknya juga...

Dan saya masih lagi merintih doa supaya kami dimurahkan rezeki dan tidak lalai dengan ujianmu ini..dan bila hidup mudah saya masih lagi ingin merubah menjadi lebih mudah dan berkongsi dengan rakan-rakan lain....

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:
"Berilah (belanjalah) dan jangan kamu selalu menutupi kepunyaanmu,kerana dengan
itu nanti Allah akan menutupi rezekimu."

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu