Cerita Setahun Yang Takkan Habis (Episod 8)

Oppsss...episod 7 yang lalu lupa pulak nak cerita yang kitaorang ada buat lawatan....jalan-jalan atau lebih tepat Ziarah.....

Hari ni , tempat pertama singgah, rasanya adalah bukit uhud...kalau tak silap la..wani tolong betulkan....sini ramai peniaga-peniaga kulit hitam mengambil kesempatan menjual buku dan gambar2 menarik juga sejarah tempat ini sendiri....

Aku sempat gak turun, tapi turun tengok...feeling masa ni...tak begitu menikmati sebab tak berapa dengar Mutawif bercerita...lagipun mic yang disediakan kejap ok, kejap tak ok....

Jadi ada la kisah kelakar yang aku rasa...korang tak la rasakan...korang tak ada.....hik2

Aku...memula tu tak la kelakar, tetapi...bila balik bilik...mmmm...sakan la gelak...hah...ni alkisah seorang budak bujang "Bah B" yang sangat teruja  nak pergi Jabbalrahmah...JabbalRahmah ni tempat pertemuan Nabi Adam dan Hawa...jadi apabila orang bujang pergi..tak pun yang masih tak kawin lg...dorang sungguh-sungguh doa...aku doa gak...tolong doakan pada sesiapa yang kirim doa nak cepat dapat jodoh....eke2

Dekat sini, ada banyak unta-unta yang dihias...aku pun teruja nak naik...berani betul aku redah sorang-sorang...dah teruji disini....tapi anak punya pasal yang kirim "mommy, nanti amik gambar dengan unta"..nak jugak..mak kan....dok mencari-cari pic tak jumpa semua anakanda amik...

Back to "Bah B", tetiba apabila kembali naik bas dari bukit Uhud tu..."Bah B" ni menangis teresak-esak...MasyaAllah....Hanya Allah saja yang maha mengetahui apa yang tidak aku ketahui....

Pinjam picture dari Sini, terima kasih yer....and kredit to manzlie-makkah

Mmmm..Aku pulak ni la pengalaman pertama naik unta...takut pun ada...takut kena buat lari dengan orang arab...kakaka...

Tengah- naik unta ni...tetiba aku nampak kak aziah dengan mida tengah gelak sakan.....aku pun apa lagi...tersenyum kecil sambil masa tu..gedut-gedut-gedut....dah mula hilang takut...dah rasa mula stabil...tapi disudut hati...masih lagi risau dengan brother arab ni...saat tu rasa nak terjun dari unta pun ada...takutttttt....

Selepas jer turun dia datang lagi...Suspen kan...masa tu nak jer kata...ishh...berapakali nak naik ni...orang nak amik gambar jer la...nak tunjuk dekat anak....Astaqfirullahalazim....

Apapun ayat yg sesuai, TIDAK!

Kami pun kembali ke bas dan meneruskan agenda ke JabbalRahmah yang sebenar.....at the end hotel le....malam tu gossip girl la.....hik2

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu