Hidup itu indah

Kehadapan sahabatku wanna

Berhenti seketika kisah umrah, Alhamdullilah..Allah memberi masa lapang sebelum sakit..sedikit perkongsian kisah anak-anak..

Malam tadi yatie diberi nikmat mendengar suara hati anak-anak apabila pulang bekerja…

Mommy, “kelas kakak menang pertandingan, kakak dapat hadiah..semua orang dapat. Kakak buat sujud syukur”…Allahu rabbi bisik hati kecil…

Selepas jer solat maghrib..abang amirul pulak, mommy,” mommy janji nak makan steamboat uptown”..hari ni tak bukak la..”mana mommy tahu”…oh…tadi mommy tanya orang..”tu la mommy janji…selalu janji”…jauh disudut hati ini…mommy sangat penat…masa ni yatie teringat dengan suami selepas jer dia balik solat berjemaah…saya bagi klu..eh terasa nak makan steamboat uptown la….yatie rasa sangat bersalah…

Selepas jer solat isyak yatie kuatkan diri…abang jom…

Tanpa yatie sedari yatie mendengar soalan dan cerita dari seorang anak..mommy, mommy tahu tak, ada orang tanya ustaz azhar “apakah hukum kenyit mata?” ustaz azhar kata “hukum kenyit mata harus,bila sakit mata…sambil kami ketawa…Haram bila menimbulkan nafsu syahwat…nafsu syahwat tu apa?...yatie rasa yatie perlu berkata jujur, dan mudah difahami…nafsu syahwat bermaksud abang suka dengan seorang perempuan. Mommy ni..bukan abang suka pun…itu dulu…yatie fikir itu naluri seorang lelaki dan perempuan..yatie perlu menerima hakikat anak yatie sudah boleh berfikir dan sudah besar!

Wanna,

Kisah aku suka dan kau suka pernah berlaku dalam kelas kita..wanna masih ingat masa kita dalam darjah satu atau dua macam tu…kita gossip antara masing-masing kau minat dengan halim..halim tu anak kerani sekolah kita.

Wanna,

Cerita anak yatie digantikan dengan cerita yatie pula..Abang, mommy rasa nak bangun solat malam lagi..Allah janji kalau kita bangun 1/3 malam, Allah akan makbul.mommy abang pun nak bangun, nanti mommy kejutkan abang yer…

Wanna…

Disebalik cerita anak yatie, wanna saja yang sudi mendengar suara hati yatie..tak dapat dihitung yatie dengan nikmat Allah kurniakan pada yatie..wanna ..anak perempuan yatie baru berumur 9 tahun sudah memulakan sujud syukur…

Wanna ,anak yatie lelaki berumur 11 tahun bangun 1/3 malam untuk solat sunat…nikmat Allah yang tak dapat dihitung.

Wanna,

Ada gaya kak roza tak?eke2….eh jom kita puasa ahad ni nak, aku belanja kat kg baru.

Lastly but not least, semoga mesej sampai..eke2

Comments

Wanna said…
Tq dear... Tak tau nk ckp mcm mana... Maybe jeles pun ada... hihihi... Just feel that t/jawab anak2 atas bahu aku sorang.. Rasa mcm tak tertanggung pun ada. Tak mampu rasanye tanpa bimbingan suami. Tapi, Insya Allah, aku akan berusaha utk buat yg terbaik. It's Ok coz aku yakin Allah itu ada. Of course buku2 yg aku baca akan beri panduan utk aku didik anak2 aku dgn baik... Doakan aku ye...

p/s: Mung ingat lagi aku suka kat Halim ek.. Kuat btol ingatan mung.. Kalu Halim baca, mesti dia terkezut...hahaha
haha so sweet...best kan jadi kanak2...tak pk apa2...
alamualaykumwbh dear..

Thanks T for d call. I am so weak. I am no good either, saya lemah t...we are all weak..but still kene usaha menjadi terbaik ..buat yg terbaik sehari2....bukan ikut org, bkn ikut kita....ikut apa yg Allahs wt mahu....
Don't miss understood bila Ayu guna n beli brg yg murah. But still I applied to practicality....:) selagi x mendatangkan fitnah....boleh pakai, dan elok dimata..and I am not the "brand' type..keperluan yg boleh I elakkan mahal, then we both hubby and me, choose for something cheaper. There'll be time always I rasa bersalah jika I overspent atas silly things yg I boleh bought it cheaper...

yerlah..aerobic shoes yg mega bounce utk fitness and anatomi, I have no choice due to the hight price, but worth rm400 that u can use it for 4 years....dah mpv and kereta kene beli yg mahal sikit la sbb kita nak vehicle yg reliable...ustaz azhar pun drives estima :) reliable for long distance and safety.

My point, ada keperluan yg I boleh beli logic nye tak mahal, then I choose to go for it. Moga Allah swt ampunkan kita di atas kejahilan membelanjakan harta ke atas yg bukan hak.....ammen.

Anyway dear....loveeeeeeeeee talking to u...muahahahhaha u pun suke cakap kan???
Alhamdullilahh...betul tu Ayu...mmmm...ada...peminat saya yang setia...terima kasih ayu....t juga selalu inspire ayu :)...
nurulamalina said…
Salam. saya baru dalam blog ni. kalau sudi, sila2 lah jenguk. dan saya amat memerluka komen yang membina dan kritikan. terima kasih http://musafirdibumiallah.wordpress.com/

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu