Mari kita jadi jutawan Akhirat

Boleh jadi jutawan dunia...boleh jadi jutawan akhirat insyaAllah...Apapun pilihlah jutawan akhirat...

Bercerita kisah jutawan duniawi berapa ramai yang likup!
MasyaAllah...saya juga tidak terlepas..ingin menjadi jutawan dunia...one day...dan sememangnya saya dibantu oleh leader yang hebat...leader yg siapa tak kenal....millionaire lagi...

Kerana Allah...Aku bersyukur Allah kurniakan aku ala-ala brutal tapi warak....terus berfikir...thats y la aku ni yang sememangnya defensive...dah tahu pilihan itu pilihan neraka terus dang-dang hentam....tapi masih lagi menghormati...terus aku delete...apa yang aku tulis...bukan apa nak tulis panjang lagi...pesan kat diri sendiri...

kalau kita mencari pasti kita jumpa...dan yang bagusnya...untung kita dalam saat nak berubah ada sahabat yang menegurnya:)...MasyaAllah

Masih ramai yang tak kisah akan saham dosa berpanjangan a.k.a multi level punya dosa. mungkin mereka tak faham bahawa setiap aurat yang didedahkan tak kira milik sendiri atau org lain pastinya penyebarnya akan dapat saham itu tanpa mengurangkan dosa sedikit pun. begitu juga dengan perlakuan buruk dan maksiat, siapa yang menjadi contoh (pelopor) kepada maksiat itu, maka dia akan mendapat dosa setiap org yg mengikutinya.

Jadi adakah kita masih mahu dedahkan aurat org lain walau org itu org kafir? adakah kita masih mahu jadi contoh kepada maksiat terang-terangan dan akhirnya diikuti oleh ramai insan lain. berapa banyak pahala yang kita rasa kita miliki sehingga tak kisah akan dosa multi level yang dilakukan? atau adakah kulit kita dah cukup tahan kepanasan neraka yang 70 kali ganda lebih panas dari api terpanas dunia? - syahirul.com



Daripada Abu Hurairah Radhiallahu ‘Anhu katanya,, Rasulullah SAW telah bersabda : Jika anak Adam meninggal, maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara, sedekah jariyah (wakaf), ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang berdoa kepadanya.'' (HR Muslim).

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu