Resipi Sambal Mangga sedapppp...

Assalamualaikum wbt

Mmmm...memang sedap pun...rahsianya...TUT... A guy who knows how to cook is really handsome!
I'm so blessed with Jamisal Salleh :) ...cakap jer yatie...nikmat mana yang mahu kudustakan....cepat siapa nak mengaku lagi...Ahaks! (dok nebeng eh...)

Alhamdullilah...Saya dapat suami yang pandai memasak....abang-abang saya cakap...aku kalau dah jaga bni pantang..tak ada dah nak tolong memasak ni...beli kat kedai..Alhamdullilah...tu la suami saya....

Wanna,
Aku rasa laki aku mesti stress kalau aku kabor ia masok....itu la dia...nikmat mana yang mahu aku dustakan...

Hari ni suami aku puasa..aku tak hah...tapi dia tahu, aku dah lama tak makan sambal mangga, so malam tadi kitaorang ke chowkit....cari buah-buahan...

Tayang sekejap...before nak share resipi..yuhuuu

Bahan-bahan
1)Buah mangga
2)Cili kecil dan cili besar (hubby kata,ikut suka nak pedas letas lebih..nak kurang pedas..kurang la cilinya)
3)Belacan bakar (boleh beli di Melaka...bila pergi sana...tak pun bakar la sendiri..hik2)

Cara-caranya...mangganya dicincang, cili ditumbuk sekali dengan belacan bakar...dan yang penting time gaul ni...aku rasa ini pasti air tangan suami yang jadi sedap...tak percaya...cuba la suami-suami puan mencuba...pasti melekat baunya.... :)

Thats y i cintakan U!

Comments

Wanna said…
Best kan dapat laki pandai masak... Laki aku tak masak la... But, dulu2 dia pernah la buat nasi goreng. Boleh la tahan. Anyway, selamat berbahagia sahabatku...!
Ya Allah, ya rabbi..kau berikanlah kebahagiaan kepada didunia dan diakhirat...dia memberi kebahagiaan kepadaku, amin

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu