Apa tabiat shopping korang...aku punya...

He,he...tak tahu kenapa poyo jer aku rasa hari ni...eh aku update la...kui2

2, 3 hari ni...aku dok baca blog-blog orang kaya...kaya dengan usaha dia la...so bila dia shopping mak datuk...nenek i pun kalah u....mane taknya..sekali shopping 12k satu hari....Masyaallah la...ya habibi ya malauna...

Adakah aku teruja ke nak memilikinya...,mesti la ada...dah nama aku manusia..manusia ni perempuan pulak...tapi tak ada la sampai 12k shopping barang aku..shopping rumah tu ada...oppss...bayar 10% rumah...memang pokai la masa tu....

Bercerita tentang shopacolic ni...bila la aku nak jadi macam orang suka shopping...bukan aku nak suruh aku pergi perabiskan duit....nak belajar daripada dorang supaya ada cita-cita besar...supaya dapat wang besar..."think big act big"...

Dan aku ni selalu jer kata...cukup dah apa yang aku ada...kalau dapat 2,3k dah memadai...opppss...Aku bersyukur tu..dah tu orang nak lebih 2,3k tu tak bersyukur...tu rezeki dia....Haisshhh...Redha btul la aku ni eh....agak-agak aku ni kalau orang buang kerja pun...tak per la...ish,ish...Yatie please wake up ok!!!!

Allah dah cakap "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri." Surah Ar-Ra'd (ayat 11)

Dah tu aku tak berubah ke?no, you hah...sedang melalui ordinary life only...you hah not doing as your beyond..you hah can do more better....

Can you imangine if...your spouse not DCC you lagi...not mean dia dah meninggal dunia....dia ada orang lain ke, tak pun jatuh sakit?who cares about u?
At least ,you need to maintain your life now about 10k per month, (kakak-kakak sila maklum..bukan duit nak i shopping...duit nak bayar rumah...duit utk anak2, duit bayar kereta...macam-macam la...Maklum la kakak-kakak banyak pengalaman lagi...adik baru nak belajar...

so what have you thinking about ???? do not take time so much...just DO it!!!
Please keep chasing with others around you....yang manyak sangat karenah birokrasi...
Just DO it!!!Just Do it...sila follow up sekarang....kerja tu tak payah cakap dah nama jaga performance orang...dah kena kejar orang selalu....nak termuntah dah ni...tengok performance orang....

Jangan marah...kalau korang tengok tajuk tu lain panggang dari api...saja aku mencari semangat dipagi hari..

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu