Family outing with Danish n Batrisyia

Hopefully...abang n kakak happy...

Actually,,,We olls ni langsung tak ada idea..nak pergi maner?aku ada plan nak balik ganu jugak tapi...disebabkan abang aku kat ganu tu ada kerja kat KL ni...so aku pun..mengirim jer ler barang yang hendak dikirim ke ayahku padanya,,,nak kirim TV LCD jer kat ayah....suh bagi seronok skit...

Danish pun sejak cuti sekolah boleh dikatakan everyday tanya...mommy tak cuti ke?tak....So bila time daddy dia tanya...macam nak suruh cuti...my saya cuti khamis dan jumaat ni...nak tak nak..semalam baru aku apply cuti...nasib baik la...boss approve...and team aku tu support walaupun sekarang ni bz....thanks you olls...really appreaciate....

So hari ni...bagi tidak menghampakan Danish yang dah lama nak ajak pergi taman pertanian...bukit cerakah tu...setiap kali lalu pergi klang balik mesti dia google....pagi2 ni lepas siap-siap abang aku mai amik TV...bergerak la kitaorang...Syok pulak dengan dorang ni bila dah besar...dorang pulak bagitahu landmark...jalan ni,jalan tu...aku bila nak sampai baru ler aku google...tu pun sebab confuse...asal jumpa Taman Pertanian..kejap jumpa Taman Botani(nama baru) letak la dua2....apa la salahnya, kata driver...ni kan dah terlajak simpang...makan buah langsat jugak....he,he

Ni adalah kali kedua aku g sini...1st aku pergi masa aku darjah 4 rasanya...awal2 dia buka....

Now dah banyak perubahan...tapi yang best tiket masih murah rm3 utk dewasa, rm1 untuk kanak-kanak budak sekolah....

Masa sampai ni kitaorang naik bas dia dulu....besar Taman Botani ni....sampaikan mengantuk mak ngn ayah dia ler....sambil kena angin sempoi2...bersiaran atas bukit kan....

Then kitaorang amik basikal pulak...tapi tak bernasib baik sebab fully rental...cuma aku jer yang sempat cop...sementara ayah dia p beratur...rm5 jugak untuk satu jam...amboi mak buyong ni...nak lagi nak basikal yer...memang naik pun...hik hik...berpeluh jugak...time mendaki...turun syok la....weeeewuuuuu...laju jer...

Time ni...4 iklim tu tengah construction...dan akan buka balik selepas julai nanti....dan paling kesian...anak2 aku ni, sukan-sukan adventure ni dorang memang minat...so tadi...bukan main la dorang ni jalan kaki mendaki bukit...nak pergi flying fox dan paintball...sekali kena booking dulu la....kesian...dengan muka merah...then nasib baik sebelum tu belanja aiskrim dulu...dan pekena maggi in my cup kat stall situ...ada la pengubatnya.....

Aku ni...bila tengok jam pukul 12...memang blah dulu la...panas wei...and tanya la org situ gak...sekarang musim apa?musim durian...tapi...durian baru jer habis...ramai orang beli sebab murah kut dan may be sedap....tapi aku pun tak sure sebab aku sendiri tak sempat nak tengok buah duriannya....

Bila aku sorang tu mula la aku lalu kat stall lagi...dah kul 1 dah pun...tengok nasi campur best pulak....sorang makan eh...ada aku kesah...dah terseliur...belasah jer....

On d way nak keluar danish marah sebab hajat tak kesampaian...angkara nak naik flying fox n main paintball la...danish nak g go kart pulak...aku ni pernah tengok go kart kat shah alam tapi tak sure which area...nasib pernah igt kak zila main go kart terus sms dengan dia...dia reply kat stadium shah alam...Thanks to Allah sebab tak la susah sangat...sebab sekitar tu jer...jugak...bila jumpa suh danish p tanya...budak2 boleh...mujur dapat...mmm...aku pun geram...nasib maknya bunting...he,he...kalau tak terjah gak...rm50 hengget gak utk 10 minit....double seat....

Kakak pun sempat jugak naik.nampak lah kepuasan dihati..hajat tercapai.....balik tu kitaorang p ice room kat bandar bangi...dah aku kat co pilot yang tak boleh diharapkan sebelah driver sempat jugak lelap...sampai sana order apa yang nak cuba...best aku pekena cha-cha...nanti pic aku download....

Bila kat ice room suami pula ajak...p yati percik...mmm aku cakap kita tapau jer ler...masak nasi kat umah...boleh kira kitaorang ni beli lauk...so sesampai jer kat rumah semua terbungkang penat....now baru dapat update...dorang semua dah tdo...aku pulak..update sambil berbaring gitu.....class nyah....

Harap tak boring eh...kenangan dengan anak2...tunggu aktiviti utk besok lak...serius tak plan apa pun utk dorang...just follow dorang jer...bab kata daddy dia...bersyukur la jadi danish...orang lain boleh kira mak ayah dia ikut anak-anak nak g maner.... :)

Comments

tak tidor lagi eh pagi dah ni...hehe letak la gambar....ice room best ke?
tdooo dah tu...tak nyenyak jer lagi...Nanti bila dah sambung kabel....kita download eh...biasa ler amik kat BB jer ;p

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu