Resipi Pucuk Midin Goreng Belacan Ala Sarawak

mmmmm.....Sedap....melekat kat jari tau....tengahari ni...my hubby masak pucuk midin goreng belacan....Hari ni we oll...makan kat rumah...sempat eh...maklum la...rumah 5 minit jer dengan KLCC....tapi ada jugak eh cakap aku dok tengah hutan....aishhhhh...manusia ni....sabar jer...

Kalau aku makan sayur hutan ada ok...he,he...pucuk midin ni pun import from sarawak...sajer bagi terliur dulu...aku letak picture kat FB suh korang terliur eh....masa amik pic ni...berasap lagi gitu.....
Bahan-bahannya adalah.......mesti la nak ada pucuk midin...dari sarawak punya...kat sini pun tak ada jual yang pucuk ajer cam picture kat bawah ni...hubby cakap...orang sini malas nak cari pucuk midin cam gini...dalam hati aku cakap...sana hutan banyak....lagi la ada orang dayak...so dorang cari rezeki dengan hasil hutan....hik,hik
Pucuk midin ni dah dipotong...dan dicuci..lupa pulak nak amik picture secara dibungkus dalam daun pisang...class gitu nyah.....
Lain-lain, mesti ada bawang merah, bawang putih,chili, sambal belacan dan perasa...mmmm garam dan gula....rumah aku ni jarang guna ajinomoto...nak letak pun ok :)
Tumis dan kalau nak letak sotong ke? udang ke? boleh ajer...dan macam biasa...goreng sehingga sesedap rasa....sampai masak...
mmm..dah hubby jer ke yang masak...tak ada la...mesti kena ada kerjasama...aku masak nasi dan goreng ikan tenggiri....sedap bangat...sebab dah lama tak masak dan makan kat rumah...bila da peluang cam gni...tak cukup 1 pinggan nasi :) hik,hik

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu