Kadang-Kadang

Sometimes...uiks..sama la tu...

mmm...Bila kita nak sesuatu, tak semestinya kita dapat....Aku la tu...

Bila aku realize....

Dulu hati kita tak kisah, kita suka dekat orang lain...tapi kita kawin dengan orang lain...(konon la aku ni ada BF lain...walaupun..suamiku jer la yang yang gentleman bagitahu aku cinta padamu...terus aku cair eh...dah tak pernah ada pakwe...aku jer selalu minat dalam hati dengan orang)

Bila aku nak beli rumah...aku nak beli rumah dekat dengan Eastcost mall...harganya 190k, rumah orang dia terdesak nak jual ..masa aku dok kuantan la...sekali rumah tu dah dibeli orang...dah nak sangat beli rumah masa tu...terpandang rumah kat Indera Mahkota harga 280k...memang tak mampu la...tetiba...loan settle...sebab masa beli aku antara 10 customer terawal dapat diskaun 30k)...Alhamdullilah :)

Bila aku nak beli kereta Auto kecik..Aku cakap cukup la aku dapat kereta myvi ke?yang secondhand pun tak per....and paling mahal berangan nak suzuki ALTO....sekali aku dapat Swift baru....Semua ditanggung beres akhirnya..dapat hadiah dari suami....Alhamdullilah :)

Now aku nak sangat buat bizness...bersungguh aku servey sana sini..tanya sana sini...tak tecapai lagi impian aku satu ni.....apa la agaknya yang akan aku dapat.....
Aku risau dia jadi sejuk....bila sejuk....final...koorang pun maklum....Tawakkal kepada Allah :)
Semoga Allah memberi petunjuk kepadaku.....

Comments

Gorgeous78 said…
Betul tu Tie...aku pun agree...x semestinya apa yang kita nak akan dapat...ada saja halangan...dan halangan tu buat kita tabah...dan insya'Allah ada hikmah disebaliknya...yg penting kita jangan putus asa dan keep on moving...stay focus...kita daki sama2 k tie...wish us luck!...
tak pe tie...dapat ke tak dapat,yang penting kita go for it...jangan mudah mengalah...kalau kita mengalah maknanya kita berserah tanpa usaha...kalau kita dah usaha betul2, then Allah yang tentukan apa yang sepatutnya kita dapat....insyaAllah...wish both of you dapat apa yang di impikan...
T...
Apa khabar...? It is ok dear...atas apa yg kita miliki hari ini adalah semata2 dgn izinNYA. Usaha kita hanyalah penyebab dan tanda beriman dgn usaha sbg ibadat....

Barangkali ada sesuatu yang disangkakan kurang di mata kita, namun di sisiNYA...mempunyai kelebihan nilai yg tinggi baik dsini dan dsana kelak. Maka bg yg beriman...akan bersyukur dgn apa yang ada...Semoga Allah swt mecukupkan kita dgn apa yg kita ada..dan menjadikan kita hamba2NYA yang bersyukur....:) Amen.

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu