Nak Bina Badan Anak-Anak

Alhamdullilah, anak-anak saya...(sopannya bahasa u...), kalau u oll tengok...sorang-sorang bersemangat badannya...memasing kalau jumpa, kadang kala ada yang datang peluk...ada yang pegang dan...semestinya akan bertanya...issshhh...makan apa la dorang ni...ala...makan sama la macam anak-anak orang lain...kalau anak u oll makan nasi....anak i pun makan nasi...dah orang malaysia...cuma saya suka buat ala-ala macam ni....macamana tu...sila lihat picture...
Budak-budak kalau dorang makan tak sedap tapi ada dekorasi macam ni...
mesti dorang akan bercakap...mommy....best la mommy masak...hidung dia besar...mulut dia tak senyum sangat la...mata dia ranggup...
tapi kan part hidung la yang paling best...
terus mommy dia kembang semangkuk... Sebenarnya...dekorasi ni anda boleh gunakan apa yang ada, kalau kat rumah you olls ada variety sayur...sila manfaatkannya...walaupun tak menarik ...macam saya buat ni...tapi bentuk yang boleh diaorang faham sudah terbaek...contoh smiley tak rupa smiley...

Untuk pengetahuan blogger, timun dan bawang tu...stok malam sebelum untuk dimakan dengan sate...apabila sate dah habis...saya masih simpan untuk keesokkannya...
Jadi saya gunakannya...sebagai hiasan untuk menarik selera anak-anak....

Sekadar perkongsian dari saya yang baru 10 tahun menjadi ibu.... :)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu