Resipi Gandus Pisang

Penangan gandus punya pasal...tetiba cekodok pisangku jadi lempeng nyiur...masa buat lempeng tu lempeng nyiur pulak tak cun rupanya (nanti aku letak yang tak cun eh, walaupun dah separuh...)...dan teringat pulak aku acuan benjo aku...terus aku amik acuan tu aku cuci dan sapu minyak...then letak adunan....

and yang best minyak pun tak guna banyak...Aku guna kuali yang tak melekat...so hasilnya sangat la menawan hati...ini bukan gandus pakcik jaafar yer....
Rasa macam wow hebatnya...tapi lempeng pisang jer...so disebabkan gandus sekarang tengah famous...aku namakan gandus pisang.....kwang2

Bahan-bahannya adalah...

1)Pisang (tadi aku guna pisang lemak manis itu jer stok yang ada, Kalau beli dalam rm1 la...pandai jer eh...)
2)Baking powder (cari cari tepung gandum dah habis rupanya...)
3)Gula secukup rasa
4)Air (mmm...aku gamak ajer tadi...kira jangan jadikan adunan tu cair sangat...atau pekat

Kemudian kacau la sampai sebati....

Camner?ok ke?...tak sampai lagi melaka ni...

Ni kes tengok kat blog cha ada cekodok pisang la....aku nak buat cekodok udang jer...suami pulak kata...best gak cekodok pisang ni.....boleh la balas piring jiran sebelah rumah :)

Comments

Gorgeous78 said…
Fuyyoooo!!!gandus pisang tu beb!...rupa dah sejibik tu....pakcik jaafar...anak tumpang lalu yer....hehe...
cayalah beb...tak pasal lak aku teringin nak buat...ngeh3....memang cung ah!....
ada lebih?...pas sini sikit...
ha,ha....pisang ada lagi...
This comment has been removed by the author.
T....adeh, dah 2 kedai lus 2 mall g cari sarang telor ni...mmm xdok...frust2...
noor said…
rajin dan rajin betul lah
Hanim Mahali said…
kak, baru first tau ada gandus pisang... rasanya camne tu...?
Ayu, cepat g cari...kek g makan kebab sokmo kan...

Noor...bila hari rajin...hari malas dok cerita..ha,ha

Hanim...ala tu resipi nak buat cengkodok pisang yang nak tukar lempeng pisang tapi tak ada sarang terus buat acuan ala gandus...hik,hik
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu