Oh no...too short!!!

Eiii...seksi betullah weekend ni...sekejap sangat...

Tak sempat nak rehat rasanya...dah kena kerja balik.....tak sukanya datang kerja....eh,eh...fardhu kifayah ok...okkkkkkkk,,,,

Kain tak lipat lagi....maklum ler....bila encik suami ada kat rumah urusan cuci baju, jemur baju , angkat baju...dia yang amik alih...kepala otak aku ni masih dekat rumah ni...lagi tak settle kerja rumah lagi aku rasa berat jer tanggungjawab tu....ialah...korang ingat lelaki ni tak berkira....eiiii....nanti mau dia kata...mentang2 saya ada kat rumah awak terus jadi malas...kita sepanjang dia tak ada...tak ada pun cakap apa...walaupun anai2 menyerang...rumah macam tak serupa rumah...buat jer la mak buyong ni...tak ada pun orang nak amik kisah...sakit pinggang ada orang nak tanya....bertapa tabahnya kan seorang wanita...walaumacamana pun aku tetap bersyukur...sebab bila encik suami apabila ada kat rumah...nak jugak dia tolong dan ringan tulang untuk buat apa-apa...lagi la kalau dia gosokkan baju sekolah anak...walaupun bukan baju aku....dia cedok nasi sendiri walaupun nasi tu aku masak....nak juga dia cuci pinggan yang dia guna dan kami makan...syukur kan....dan telan ajer la kalau dia kata apa tu...sekurang-kurangnya...buat la merajuk secara tidak bercakap...walaupun dalam hati ni...pok pek-pok pek...nak marah, nak sedih...he,he...ada la orang nak pujuk...nanti kan...mana la tau BMW pulak yang datang jemput....

Cerita pasal anak-anak....adesss...ada sorang budak lelaki yang montel tu...pagi-pagi dah komplen...baju nak pakai smart...selagi kita tak baiki baju dia elok-elok lurut...masuk seluar secara elok...lagi la membebel...

Sorang anak dara...pagi ni nak suh ikat rambut...ok la...tapi yang jadi geram...sebab...kita pulak yang kena jaga rambutnya...hari-hari mau pesan sikat rambut...so kalau malas sikat rambut mesti la jadi kusut...dan bila pagi ni sikat rambut...walaupun letak minyak sambil dia sedang breakfast...mesti la jadi sakit...dia pulak membebel kat emaknya....

Bercerita pasal cerita lawak pulak kejadian malam tadi....aku pun tak boleh imagine macamana la boleh berlaku...ini aku rasa kes...kopi tongkat ali ke eh,eh atau...overweigth....semua ahli rumah aku...oh...katilku merajuk....katil aku berusia 12 thn sudah patah la...tak pernah aku alami kejadian macam ni sampai la malam tadi....anak dara aku jer yang duduk...prekkk...aku ni tak boleh tahan ketawa sampai ke bilik air nak tergoleknya.....actually, dia tak patah...skru ensel dah tercabut...


Alkisah petang semalam, pergi beli rak Tv....aku ni dah lama minat nak beli katil yang macam ni...before tu aku nak kredit kepada kakak ni..kak hanieza.aku tak kenal pun...tapi aku pinjam pic dari dia..Pinjam yer kak...
Baru dok survey katil ni....sekali kat rumah dah patah daaaa...picture katil
yang patah tak dpt download lagi....anak dara pun excited suruh cerita kat blog
mana taknya semua tergolek ketawa...

Yang lawak nya...semua dah baring kat katil umah aku ni....lepas tu aku cakap dengan suami...by, kenapa katil kita macam semacam jer...tengok jap by...dia la yang angkat tilam tu...nasib la kat bawah tu ada manual-manual kerja yang lama...kalau tak mau jatuh terus atas lantai....lawak weh...kalau aku cerita ni memang tak lawak...cuba ko imagine ko punya katil patah...hari ni..idea nak melawak tak datang noi...minta maaf dong mood pagi ni mood first day kerja...monday blues...

Itu la..kita panggil life oh life..dalam penat ada tawa...hidup itu indah kan.... :)

Comments

Assalamualaikumwbh ....Morning dear....:) phewiiiiiiiiit....sonok to hear dpt suami yang baik n rajin tulang membantu.....seeee.......;)

MMM erk...patah katillllll????? Jeng3!!! dasaaaaaaaaaaaaaaaaaaat tew.....ahaks....
wksl n alhamdullilah...ada kurang ada lebih macam la kita jugak :)

lawak eh..patah katil...ganazzzz...ha,ha

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu