Suara Kecil Anak-anak

Seronok bila tengok rakan-rakan kita mahu pun blogger dan juga di FB bercerita pasal anak-anak...aku juga....tak ketinggalan untuk berkongsi kisah anak-anak yang jujur....dia bukannya pekerja yang yang ingin bodek atau pun mengampu...untuk mendapatkan sesuatu...tetapi menyampaikan perasaan dengan penuh kasih sayang....dan lebih tepat...dorang tak pandai nak berpura-pura...JUJUR la kan...

Hari ni,,,merancang untuk ke melaka...tapi tak bergerak lagi ni.....update blog pulak eh...excited gitu ler....sebelum...hari ni habiskan lauk2 yang ada dalam peti...ada sotong dan ikan jer yang tinggal....Our lunch today ;)

Kenyang la...walaupun simple jer....ada salad, ada air asam..ada ikan bakar...ada ikan kembung asam pedas...ada sotong goreng kunyit...siap ada yang request goreng sekor2...

Ada air mempelam jugak...fresh punya...lupa pulak nak snap picture...hik.hik

Back to Suara kecil anak-anak...kadang-kadang terfikir jugak...camaner la dorang ni hebat sangat menyusun kata-kata...

Apa taknyer,,,,

  • Kakak rasa kakak nak makan sampai tiada infiniti...(aku tau, infiniti ni tidak terkira....ayah dia cakap tak ada value)
  • Kenapa mommy masak sedap sangat?(walaupun ayahnya tak pernah pun ...nak puji...cuma tahu bila dia tambah tu berselera la...walaupun lapar...)
  • Kakak nak rasa la sotong kunyit yang abang suka ni...macamana rasa sedapnya (Daddy kata macam orang tua...)
  • Kenapa mommy masak lebih sedap daripada kedai (yang ni buatkan aku nak selalu masak...walaupun mak dia pun suka gi makan kedai gak...)

Antara kata-kata ketika waktu lunch tadi...Kalau dapat 10 orang macam ni....sejuk perut ibu kan....Sayang anak-anak semua...tak kira anak orang pun...sebab dorang ni jujur.... :)...ni nak g pergi bawak dorang berjalan terus ni....hik,hik

Comments

Gorgeous78 said…
Tie....dah ada kat melaka ke?...jom lah lepak rumah aku....
Anyway, aku suka entry ko nie...anak2 memang jujur...teringat Qistina cakap kat aku tghr td...time lunch jugak...dia suka sgt air kopi yang aku buat...dia tanya, "saper wat air nie?"...ibulah...aku jawab...dgn selamba dia cakap...ibu memang pakar membuat air....tersenyum aku dan hubby....
dah sampai melaka sms aku....

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu