Nak cerita apa erk...

Adesss...baru nak start sakit perut pulak....

2, 3 hari aku macam la sibuk dengan kerja-kerja sebagai pekerja..sampai tak sempat nak tegur kekawan....kesian dengan aku sebab dok dengar kisah performace staff...dok discuss pasal strecth 1 orang tapi jika Allah tanya aku...aku ni tunai solat strecth 1 tak....?takut....selalu aniaya diri sendiri....

Back to kisah kerja-kerja ni...kesian aku nengok environment pekerja-pekerja dekat aku sekarang...aku kesian gak kat diri aku..aku pun pekerja...macam-macam rumours...tapi jangan percaya...yang paling kesian contract staff la...dengan opu aku ok..opu lain la......u olls...tak payah bimbang...sebenarnya apa yang u olls hadapi ni sebenarnya...may be ada hikmat yang lebih baik lagi yang u olls tak tahu...

Setiap apa yang Allah adakan ni...menjadi kita lebih baik daripada semalam...dan jangan sesekali berburuk sangka....kerana Allah sangat menyayangi kita semua...untung pada hamba yang diuji...

Cerita lagi pasal kerja...aku tak tahu la..kena 2,3 hari aku macam jadi semangat nak kerja...ohhh...aku tak risau dengan anak-anak...sebab daddy dia ada...makan-makan anak dia take over...kalau aku balik lambat dia datang jemput....best....macam ni baru semangat nak kerja...tak risau dengan kerja rumah...kain pun settle...aku ni selagi kain tak lipat...wehhhh...serabut....konon macam pengemas eh...kain yang tak gosok ada lagi tu....hwaa...small matter...kacang jer tu....

Cerita pasal kerja lagi....aku sebenarnya tak suka kerja yang macam dok discuss pasal performance orang sebab aku observe bukan jaga pasal performance jer...dia gemuk n lawa pun jadi masalah....teruk benor....kalau korang boleh fikir...ni duniawi jer...kalau korang nak tahu...Allah saja yang boleh buat judgement ni...tak payah la nak lawan....jadi kalau sesiapa yang yang terasa terpinggil...boss tak suka ker....jangan risau....buat la kerja seikhlas yang mungkin....

Sebab....What you give, you get back...Allah akan bayar secara cash...tak berlaku pada diri dia...berlaku pada anak dia....gitu ler lebih kurang...

dan Aku juga selalu redha dengan apa yang aku dapat...Aku juga selalu memaafkan orang....Aku juga selalu menghalalkan apa yang orang buat....Insyaallah...kalau setakat usaha aku yang ala-ala ordinary gitu....Aku sangat bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ni....sebab aku rasa ...Allah sayang sangat dengan aku....Aku ni selalu lupa dengan Allah....

Ehem-ehem...tetiba pulak...macam....muhasabah diri pagi-pagi ni eh....tak per aku suka...sebab cara ni boleh menjadikan diriku tak riak.....tak lupa asal usul....so korang....apa yang paling bagus....selalu la ingat mati....apa yang kita ada cuma loan ajer :)

Pesan kat diri sendiri...jangan tinggal solat...jangan melengah-lengahkan solat....korang yang baca tu...boleh jugak aku pesan kat korang ni....he,he...

Comments

DrSam said…
muhasabah diri memang kita kena lakukan selalu. cerita-ceriti dipejabat ni kekadang tu sama je dimana-mana.banyak yang boleh kita jadikan iktibar dan ambil pengajaran. itu yang buat hidup kita lebih meriah.

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu