Hari ini Hari Jumaat, Hari Dalam Sejarah...

Hari yang paling mulia, antara hari-hari lain....

Dan hari ni...Aku ada sedikit sedih...sebab bila telefon suami...nak la tanya amik anak dah balik sekolah...tak diangkatnya....sms...tak direplynya....

Telefon anak, kakak kata dorang (daddy n abang) dah pergi solat jumaat....petang telefon lagi...mmmm...enjoy betul en suami...dia dok minum-minum dengan kengkawan...aku ni...kat tempat kerja melekat terus kat kerusi...mahupun workstation...mula rasa...nak marah...sebab tak dapat cakap lama....

Suddenly, ada keluar no opis suami "call tanya bila nak balik masa tu pukul 5 dah...aku cakap may be saya balik lambat, dia cakap nanti bagitahu nak balik sebab dia boleh ambil...masa tu dah bengang dah sebab kena balik lambat...kerja maa......ms tasya macam biasa...t kul 5,...aku reply balik lambat hari ni...

Ms tasya...dah balik dulu...aku masih meneruskan kerja-kerja musim performance ni...next week meeting....mmm...macam biasa kerja la tak payah cerita banayak pasal kerja busaaangggg.....

Dalam pada tu,sms dengan suami...cakap sedih sebab anak call bagitahu lapar..awak dah sampai rumah...awak cepat balik...ialah kesian jugak dah kul 6 masa tu...rasa berdosa lagi...mula nak sebak tak tentu pasal....Nasib baik ada jugak rakan sekerja yang baik hati yang membantu siapkan kerja...lepas magrib...boleh la siap...Team aku semua dah balik...dah....tak sama macam tahun lepas...Tut kan....tak syok kerja...dengan tut...ok...ok...dah tak baik cakap...

Pukul 8, Call suami cakap awak pergi la dulu makan dengan anak-anak...saya, may be kul 10 siap ni....suami cakap...anak-anak pergi mengaji al-quran...

Kul 9, tuuu...aku call...cakap tunggu..saya nak ikut...dalam hati nak marah lagi ni...yang tengahari tadi....pasal tak reply sms n call pun balik...(dah member pergi solat jumaat)...sambil berperasaan tak nak aku balik kat rumah...masuk toilet nak fikir nak pergi mati la...merajuk la konon...

Sesampainya aku kat LRT...encik suami tak ada lagi...lagi la nak marah...sambil ngomel-ngomel dan berkata dalam hati sambil berview FB kat BB masa tu...lama gak la aku tunggu...padahal 10 minit jer pun sampai...perasaannn kalau orang nak marah dan merajuk...dan terus rasa nak nangis.......

Rupa-rupanya dorang dah perhatikan aku....Mommy, abang dengan membawa sandal crocs suruh aku pakai.....suamiku dan anak dara aku melompat dalam kereta....seolah-olah buat surprise kat aku ni.....Korang agak korang boleh teka tak apa surprise ni....Ce teka Ce teka....he,he

Hari ini, Hari Jumaat, Hari Dalam Sejarah......Thanks hubby...I ni selalu jer nak manjuk...tapi I suka...U memang best.....Love you so much...mmm...nanti malam kita bermaafan yer sebelum tidur.....kalau awak baca...sila maafkan saya sekarang...he,he...saya kan selalu macam ni...kalau korang dapat tak dapat teka pun tak per nanti aku update eh.....

Comments

apa yang surprise nya tuh..hehe biasalah preggy mom emosi mmg tunggang tebalik kan...hehe
ha,ha....malu sendiro sguhhh terasa diri ini...laki aku baca entry ni selok dia suka...

Popular posts from this blog

Rahsia Pantang Mommy Adam

Allah mencatur rezeki kita….

Syurga Makanan di Kuala Terengganu